Ιουλία Χαριστού ΔιατροφολόγοςΧρήσιμα άρθραΔιατροφή και Υποθυρεοειδισμός

Πως πρέπει να είναι η διατροφή μας όταν έχουμε υποθυρεοειδισμό !

Στις μέρες μας ο υποθυρεοειδισμός μαστίζει ένα μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων, εκ των οποίων αρκετοί από αυτούς δεν το γνωρίζουν.  Η νόσος του υποθυρεοειδισμού είναι 6 φορές πιο συχνή στις γυναίκες απ ότι στους άνδρες.

Η επαρκής πρόσληψη ορισμένων θρεπτικών συστατικών μέσο της διατροφής,  μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη καθώς και στην αντιμετώπιση της αν βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο.

Θα ήθελα να κλείσω το μύθο "ΔΕΝ ΑΔΥΝΑΤΙΖΩ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΘΥΡΟΕΙΔΗ". Αυτό καλό είναι πια να το ξεχάσουμε !

Υποθυρεοειδισμός και διατροφή ! Υπάρχει λύση… Και θα είναι χαρά μας και τιμή μας, να σας βοηθήσουμε !

cholisteróli ypothyreoeidismó

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τη χοληστερόλη όταν έχετε υποθυρεοειδισμό

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τη χοληστερόλη όταν έχετε υποθυρεοειδισμό

Ο υποθυρεοειδισμός μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή χοληστερόλη, η οποία μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού.

Τα προβλήματα με τον θυρεοειδή μπορεί να έχουν αντίκτυπο σε όλο σας το σώμα, συμπεριλαμβανομένου του καρδιαγγειακού σας συστήματος. Συγκεκριμένα, τα άτομα με υποθυρεοειδισμό μπορεί να έχουν υψηλά επίπεδα LDL («κακής») χοληστερόλης, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Δείτε τι πρέπει να γνωρίζετε για αυτόν τον πιθανό κίνδυνο.

9 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε εάν διαγνωστείτε με υποθυρεοειδισμό

Ο υποθυρεοειδισμός μπορεί να είναι μια δύσκολη κατάσταση προς διαχείριση και αυτό που τρώτε μπορεί να επηρεάσει τη θεραπεία σας. Ορισμένα θρεπτικά συστατικά επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα και ορισμένες τροφές μπορούν να αναστείλουν την ικανότητα του σώματός σας να απορροφά τις ορμόνες υποκατάστασης που μπορεί να λάβετε ως μέρος της θεραπείας του θυρεοειδούς σας.

Ορισμένα είδη αυτής της λίστας μπορεί να σας φανούν περίεργα, όπως οι φυτικές ίνες και ο καφές, επειδή για πολλές άλλες δίαιτες θεωρούνται «υγιεινές» ή «ασφαλείς» επιλογές. Μπορείτε ακόμα να απολαύσετε αυτές τις ομάδες τροφίμων, αλλά ο περιορισμός της πρόσληψης σας είναι μια καλή ιδέα όταν αντιμετωπίζετε τον υποθυρεοειδισμό .

 

6 Ανταλλαγές υγιεινών τροφίμων για τον υποθυρεοειδισμό

Κάνοντας μερικές απλές εναλλαγές τροφίμων μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε τη λειτουργία του θυρεοειδούς και να αισθανθείτε καλύτερα συνολικά.

Εάν έχετε υποθυρεοειδισμό , πιθανότατα γνωρίζετε ήδη ότι πρέπει να λαμβάνετε φάρμακα συνθετικών ορμονών του θυρεοειδούς για να βοηθήσετε στην αποκατάσταση των επιπέδων του θυρεοειδούς . Γνωρίζατε όμως ότι η πραγματοποίηση κάποιων απλών αλλαγών στη διατροφή σας θα μπορούσε να σας βοηθήσει να ενισχύσετε τη λειτουργία του θυρεοειδούς και να διαχειριστείτε τα συμπτώματα του υποθυρεοειδισμού ;

Ενώ η δίαιτα από μόνη της δεν μπορεί να θεραπεύσει τον υποθυρεοειδισμό , αυτό που τρώτε μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην πρόληψη της αύξησης βάρους, να βοηθήσει στη διαχείριση τυχόν σχετικών συνθηκών υγείας που μπορεί να συνοδεύουν την αύξηση βάρους και να βελτιώσει την πρόσληψη ορισμένων βασικών θρεπτικών συστατικών. Παρόλο που δεν υπάρχει « δίαιτα για υποθυρεοειδισμό », ορισμένες τροφές μπορεί να αναστείλουν την ικανότητα του σώματός σας να απορροφά ιώδιο και μπορεί να επηρεάσουν τη φαρμακευτική αγωγή.

Το ιώδιο είναι το κύριο θρεπτικό συστατικό που απαιτείται για τη σύνθεση της θυρεοειδικής ορμόνης, ακολουθούμενο από το σελήνιο -

 καθώς και από σίδηρο, βιταμίνη Α και ψευδάργυρο, που όλα βοηθούν στη σύνθεση θυρεοειδικών ορμονών. Αν και δεν υπάρχουν τρόφιμα που να αυξάνουν την πρόσληψη φαρμάκων για τον θυρεοειδή , το ιώδιο παραμένει κρίσιμο σε μια δίαιτα φιλική προς τον υποθυρεοειδισμό. τρόφιμα πλούσια σε σελήνιο μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της οξειδωτικής βλάβης στους ιστούς του θυρεοειδούς. και η αποφυγή τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της φλεγμονής που μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω βλάβη του θυρεοειδούς.

 

 

Υπάρχει σχέση μεταξύ της εμμηνόπαυσης και του υπολειτουργικού θυρεοειδούς;

Όταν οι άνθρωποι μιλούν για συμπτώματα εμμηνόπαυσης, αναφέρονται συχνά σε συμπτώματα που σχετίζονται με την περιεμμηνόπαυση, τη στιγμή της μετάβασης στην εμμηνόπαυση.

Όταν ο θυρεοειδής αδένας παράγει πάρα πολύ ή πολύ λίγη θυρεοειδική ορμόνη, μπορεί να προκαλέσει πολλά διαφορετικά συμπτώματα, μερικά από τα οποία είναι πολύ παρόμοια με τα συμπτώματα που βιώνει μια γυναίκα στην εμμηνόπαυση ή εισέρχεται στην εμμηνόπαυση.

Θυρεοειδής αδένας: Επισκόπηση

Πώς λειτουργεί αυτός ο ενδοκρινής αδένας και ποια συμπτώματα μπορεί να αποτελούν ένδειξη για υπερθυρεοειδισμό και υποθυρεοειδισμό

Ο θυρεοειδής αδένας είναι ένα όργανο σε σχήμα πεταλούδας που βρίσκεται στη βάση του λαιμού σας. Απελευθερώνει ορμόνες που ελέγχουν τον μεταβολισμό — τον τρόπο που το σώμα σας χρησιμοποιεί την ενέργεια. Οι ορμόνες του θυρεοειδούς ρυθμίζουν τις ζωτικές λειτουργίες του σώματος, όπως:

Αναιμία λόγω έλλειψης σιδήρου και θυρεοειδής αδένας

Τι είναι η αναιμία λόγω έλλειψης σιδήρου και γιατί είναι σημαντικό να ελέγξετε εάν παρουσιάζετε κόπωση ή κενά μνήμης;

Όπως φανερώνει και το όνομα η αναιμία λόγω έλλειψης σιδήρου οφείλετε σε ανεπάρκεια αποθεμάτων σιδήρου.

Το σώμα μας δεν μπορεί να παρασκευάσει αρκετά ερυθρά κύτταρα.

Χωρίς επάρκεια αποθεμάτων σιδήρου τα ερυθροκύτταρα μας δεν έχουν την ικανότητα να μεταφέρουν οξυγόνο στους υπόλοιπους ιστούς του σώματος μας. Δεν θα μπορεί να παραχθεί αρκετή ενέργεια με αποτέλεσμα να νιώθετε κόπωση και δυσφορία μετά από μέτρια σωματική άσκηση.

Πώς ο καφές παρεμβαίνει στη φαρμακευτική αγωγή για τον θυρεοειδή;

Σε πολλούς ανθρώπους αρέσει να πίνουν ένα φλιτζάνι καφέ πριν πάνε στη δουλειά ή ξεκινήσουν τη μέρα τους. Αλλά εάν το κάνετε πριν ή μέσα σε μία ώρα μετά τη λήψη ορισμένων φαρμάκων για τον θυρεοειδή , μπορεί να κάνει τα φάρμακα λιγότερο αποτελεσματικά.

Thyreoeidís adénas kai diatrofí

Θυροειδής αδένας και διατροφή

Ο θυρεοειδής είναι ένας ενδοκρινής αδένας με κύριο ρόλο την ρύθμιση διαφόρων μεταβολικών διαδικασιών στην εμβρυική, παιδική και ενήλικη ζωή. Πολλές ασθένειες επηρεάζουν την λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα είτε εγείροντας την μειωμένη είτε την αυξημένη έκκριση θυρεοειδικών ορμονών. Έτσι εμφανίζεται ο υπερ και ο υπόθυρεοειδισμός.

Αναιμία και Θυρεοειδής

Η αναιμία είναι μια συχνή αλλά πολλές φορές υποτιμημένη κλινική κατάσταση που συνυπάρχει μαζί με τις ασθένειες του θυρεοειδούς αδένα. Παρόλο που πολλές φορές η αναιμία και οι δυσλειτουργίες του θυρεοειδούς συνυπάρχουν η αιτία της συσχέτισης του παραμένει αμφιλεγόμενη.

Οι θυρορμόνες διεγείρουν την ανάπτυξη των πρόδρομων ερυθροκυττάρων τόσο άμεσα μέσω της ενίσχυσης της παραγωγής της ερυθροποιητίνης ενώ η αναιμία που σχετίζεται με έλλειψη σιδήρου επηρεάζει αρνητικά τα επίπεδα των ορμονών του θυρεοειδούς. Επιπρόσθετα οι διαφορετικές μορφές αναιμίας μπορεί να ενισχύσουν την ανάπτυξη της δυσλειτουργίας του θυρεοειδούς αδένα.

ypotireoeidisma diatrofí

6 Τρόφιμα φιλικά προς τον υποθυρεοειδισμό για να τα προσθέσετε στη διατροφή σας

Εάν έχετε υποθυρεοειδισμό ή υπολειτουργικό θυρεοειδή, μπορεί να αντιμετωπίσετε κόπωση, κατάθλιψη, δυσκοιλιότητα και άλλες πιο σοβαρές ανησυχίες για την υγεία. Ευτυχώς, η κατανάλωση ορισμένων τροφών μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της αποτελεσματικότητας του θυρεοειδούς σας.

Ο θυρεοειδής παράγει ορμόνες που ρυθμίζουν τη διάθεση, το μεταβολισμό, τα επίπεδα ενέργειας, τη θερμοκρασία του σώματος, τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση.

10 διαιτητικές συμβουλές για τον υποθυρεοειδισμό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Ο θυρεοειδής αδένας σας παράγει ορμόνες που βοηθούν το σώμα σας στο μεταβολισμό. Ένας ασθενής θυρεοειδής δεν μπορεί να παράγει αρκετές ορμόνες για την υγιή λειτουργία του σώματος και οδηγεί στην κατάσταση που ονομάζεται υποθυρεοειδισμός. Ενώ αυτό είναι ένα πρόβλημα από μόνο του, είναι πιο σοβαρό όταν είστε έγκυος επειδή το παιδί σας εξαρτάται πλήρως από εσάς για τις θυρεοειδικές ορμόνες του στις πρώτες 10-12 εβδομάδες μετά τη σύλληψη.

Ποια τρόφιμα θα πρέπει να καταναλώνετε και ποια να αποφεύγετε όταν έχετε υποθυρεοειδισμό και υπερθυρεοειδισμό.

Πριν προχωρήσετε στη δίαιτα για το θυρεοειδή, είναι σημαντικό να γνωρίζετε και να κατανοείτε το πρόβλημα του θυρεοειδούς. Ο θυρεοειδής είναι βασικά ένας από τους μεγαλύτερους ενδοκρινείς αδένες που υπάρχουν στο λαιμό κάτω από τον θυρεοειδή χόνδρο. Έχει σχήμα πεταλούδας με δύο φτερά που συνδέονται με ένα μεσαίο τμήμα. Αυτός ο αδένας ελέγχει τις περισσότερες λειτουργίες των οργάνων του σώματος, όπως τη χρήση της ενέργειας από το σώμα, τη δημιουργία πρωτεϊνών και την ευαισθησία του σώματος σε άλλες ορμόνες. Συμμετέχει στην παραγωγή ορμονών του θυρεοειδούς, από τις οποίες οι πιο σημαντικές είναι η τριϊωδοθυρονίνη (Τ3) και η θυροξίνη, επίσης γνωστή ως τετραϊωδοθυρονίνη (Τ4), οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 99% και το 1% των θυρεοειδικών ορμονών που υπάρχουν στο αίμα αντίστοιχα. Ο θυρεοειδής αδένας χρησιμοποιεί ιώδιο από τρόφιμα όπως τα θαλασσινά, το ψωμί και το αλάτι για την παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών. (1)

Τα τρόφιμα που θεραπεύουν το θυρεοειδή

Η φλεγμονή είναι ένα μέρος του φυσικού αμυντικού συστήματος του οργανισμού που προστατεύει από μολύνσεις, τραύματα, χημικά, αλλεργιογόνα και άλλες ξένες ουσίες.

Η αυτοάνοση νόσος περιλαμβάνει πάντα φλεγμονή ή οποία προκύπτει από δύο βασικούς λόγους:

  1. Τα όργανα και οι ιστοί είναι στοχευμένα και επηρεάζονται από την αυτοάνοση διεργασία.
  2. Όταν η αντιφλεγμονώδης απόκριση του σώματος είναι μειωμένη λόγω της αυτοάνοσης νόσου το σώμα έχει δυσκολίες στον έλεγχο των λοιμώξεων.