Ιουλία Χαριστού ΔιατροφολόγοςΧρήσιμα άρθραΔιατροφή και Υποθυρεοειδισμός6 Ανταλλαγές υγιεινών τροφίμων για τον υποθυρεοειδισμό

Κάνοντας μερικές απλές εναλλαγές τροφίμων μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε τη λειτουργία του θυρεοειδούς και να αισθανθείτε καλύτερα συνολικά.

Εάν έχετε υποθυρεοειδισμό , πιθανότατα γνωρίζετε ήδη ότι πρέπει να λαμβάνετε φάρμακα συνθετικών ορμονών του θυρεοειδούς για να βοηθήσετε στην αποκατάσταση των επιπέδων του θυρεοειδούς . Γνωρίζατε όμως ότι η πραγματοποίηση κάποιων απλών αλλαγών στη διατροφή σας θα μπορούσε να σας βοηθήσει να ενισχύσετε τη λειτουργία του θυρεοειδούς και να διαχειριστείτε τα συμπτώματα του υποθυρεοειδισμού ;

Ενώ η δίαιτα από μόνη της δεν μπορεί να θεραπεύσει τον υποθυρεοειδισμό , αυτό που τρώτε μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην πρόληψη της αύξησης βάρους, να βοηθήσει στη διαχείριση τυχόν σχετικών συνθηκών υγείας που μπορεί να συνοδεύουν την αύξηση βάρους και να βελτιώσει την πρόσληψη ορισμένων βασικών θρεπτικών συστατικών. Παρόλο που δεν υπάρχει « δίαιτα για υποθυρεοειδισμό », ορισμένες τροφές μπορεί να αναστείλουν την ικανότητα του σώματός σας να απορροφά ιώδιο και μπορεί να επηρεάσουν τη φαρμακευτική αγωγή.

Το ιώδιο είναι το κύριο θρεπτικό συστατικό που απαιτείται για τη σύνθεση της θυρεοειδικής ορμόνης, ακολουθούμενο από το σελήνιο -

 καθώς και από σίδηρο, βιταμίνη Α και ψευδάργυρο, που όλα βοηθούν στη σύνθεση θυρεοειδικών ορμονών. Αν και δεν υπάρχουν τρόφιμα που να αυξάνουν την πρόσληψη φαρμάκων για τον θυρεοειδή , το ιώδιο παραμένει κρίσιμο σε μια δίαιτα φιλική προς τον υποθυρεοειδισμό. τρόφιμα πλούσια σε σελήνιο μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της οξειδωτικής βλάβης στους ιστούς του θυρεοειδούς. και η αποφυγή τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της φλεγμονής που μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω βλάβη του θυρεοειδούς.

 

 

Έχοντας αυτό κατά νου, ακολουθούν έξι προτεινόμενες εναλλαγές τροφής για τον υποθυρεοειδισμό:

Για βελτιωμένη πρόσληψη ιωδίου: Άλλα υγιεινά τρόφιμα που είναι πλούσια σε ιώδιο περιλαμβάνουν τα ψάρια, τα αυγά και το απλό γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά. Τροφές που μπορεί να εμποδίσουν την πλήρη απορρόφηση του ιωδίου περιλαμβάνουν τα καρύδια, και το αλεύρι σόγιας, επομένως ο περιορισμός της πρόσληψης αυτών των τροφών μπορεί να βοηθήσει.

Για αυξημένη πρόσληψη σεληνίου:

Αντικαταστήστε τα φιστίκια και τα καρύδια με τα καρύδια Βραζιλίας και τους ηλιόσπορους. Έξι έως οκτώ ξηροί καρποί Βραζιλίας έχουν το 777 τοις εκατό της συνιστώμενης ημερήσιας αξίας σεληνίου. Τα φιστίκια έχουν 2 τοις εκατό. Και τα καρύδια μπορεί πραγματικά να εμποδίσουν την απορρόφηση του .ιωδίου. Άλλα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε σελήνιο περιλαμβάνουν ο τόνος, η γλώσσα, οι γαρίδες, το τυρί cottage και το καστανό ρύζι.

Για να ενισχύσετε την πρόσληψη βιταμίνης Α:

Οι υπερβολικές φυτικές ίνες μπορεί να επηρεάσουν την απορρόφηση των φαρμάκων για τον θυρεοειδή σας, επομένως τα άτομα που υποβάλλονται σε θεραπεία για υποθυρεοειδισμό θα πρέπει να αποφεύγουν να τρώνε μεγάλη ποσότητα από  σταυρανθή λαχανικά μέσα στην ημέρα, όπως μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών , και το λάχανο. Αντίθετα, αλλάξτε αυτά τα λαχανικά με αυτά που είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, όπως τα καρότα, οι γλυκοπατάτες και το σπανάκι.

Για να αυξήσετε την πρόσληψη ψευδαργύρου:

Αντικαταστήστε τα λευκά ζυμαρικά και το ψωμί με ποικιλίες ολικής αλέσεως και σίτου ολικής αλέσεως και επιλέξτε καστανό ρύζι αντί για λευκό. Άλλα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο περιλαμβάνουν τα οστρακοειδή, όπως τα στρείδια, τα καβούρια και τον αστακό.

Για να αποφύγετε τη φλεγμονή (και να ελέγξετε το βάρος):

Αντικαταστήστε το βούτυρο με ελαιόλαδο, καθώς τα κορεσμένα λιπαρά οξέα, όπως αυτά στο βούτυρο, έχει αποδειχθεί ότι προκαλούν φλεγμονή, η οποία μπορεί να προκαλέσει περαιτέρω βλάβη στον θυρεοειδή ιστό. Θα πρέπει επίσης να αλλάζετε ζαχαρούχα ποτά όπως η σόδα με νερό όποτε είναι δυνατόν, επειδή η ζάχαρη μπορεί επίσης να προάγει τη φλεγμονή.

 

Για να ελέγξετε το βάρος και τη χοληστερόλη:

Αλλάξτε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, όπως το κόκκινο λιπαρό κρέας, με άπαχο κρέας, όπως κοτόπουλο και γαλοπούλα ή ψάρι. Αυτό θα σας βοηθήσει να ελέγξετε το βάρος σας και να μειώσετε την πρόσληψη χοληστερόλης. Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, ο τόνος, η γλώσσα και οι γαρίδες είναι όλα πλούσια σε σελήνιο.

Συνιστάται επίσης να τρώτε πέντε έως έξι μικρότερα γεύματα όταν έχετε υποθυρεοειδισμό, αντί για τρία μεγάλα, για να βοηθήσετε στη διαχείριση της όρεξης και του βάρους.

 

Πίσω →