Αναιμία και ανεπάρκειας φολικού οξέος

Το φολικό οξύ είναι μια βιταμίνη Β που βοηθά το σώμα σας να παράγει ερυθρά αιμοσφαίρια. Εάν δεν έχετε αρκετά ερυθρά αιμοσφαίρια, έχετε αναιμία.

Τα ερυθρά αιμοσφαίρια μεταφέρουν οξυγόνο σε όλα τα μέρη του σώματός σας. Όταν έχετε αναιμία, το αίμα σας δεν μπορεί να φέρει αρκετό οξυγόνο σε όλους τους ιστούς και τα όργανά σας. Χωρίς αρκετό οξυγόνο, το σώμα σας δεν μπορεί να λειτουργήσει όσο καλά θα έπρεπε.

Τα χαμηλά επίπεδα φυλλικού οξέος μπορούν να προκαλέσουν μεγαλοβλαστική αναιμία. Με αυτή την πάθηση, τα ερυθρά αιμοσφαίρια είναι μεγαλύτερα από το κανονικό. . Έχουν επίσης οβάλ σχήμα, όχι στρογγυλά. Μερικές φορές αυτά τα ερυθρά αιμοσφαίρια δεν έχουν διάρκεια ζωής όσο τα κανονικά ερυθρά αιμοσφαίρια.

Τροφές για την καταπολέμηση της έλλειψης σιδήρου

Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για την παραγωγή αιμοσφαιρίνης, ένα μέρος των ερυθρών αιμοσφαιρίων που δρα σαν ένα μέσο μεταφοράς για το οξυγόνο και το διοξείδιο του άνθρακα. Μεταφέρει το οξυγόνο στους πνεύμονες, συμβάλει στην κυκλοφορία του αίματος και αποθηκεύεται στους επιμέρους ιστούς.

Εάν το σώμα δεν απορροφά την απαιτούμενη ποσότητα του σιδήρου, σταδιακά οδηγούμαστε σε έλλειψη. Τα συμπτώματα εμφανίζονται μόνο όταν η ανεπάρκεια σιδήρου έχει εξελιχθεί σε σιδηροπενική αναιμία, μια κατάσταση κατά την οποία τα αποθέματα σιδήρου του σώματος είναι τόσο χαμηλά ώστε να μην υπάρχουν αρκετά φυσιολογικά ερυθρά αιμοσφαίρια που να μπορούν να μεταφέρουν το οξυγόνο αποτελεσματικά.

 

Πώς να αυξήσετε την απορρόφηση του σιδήρου από τα τρόφιμα

O σίδηρος είναι ένα βασικό ιχνοστοιχείο που χρειάζεται το σώμα σας για να λειτουργεί σωστά. Έτσι, είναι ζωτικής σημασίας να καταναλώνονται επαρκείς ποσότητες από αυτό καθημερινά στη διατροφή σας. Είναι ενδιαφέρον ότι τα τρόφιμα που τρώτε επηρεάζουν όχι μόνο πόσο σίδηρο καταναλώνετε αλλά και πόσο καλά απορροφάται στο σώμα σας. Μόλις απορροφηθεί από το σώμα σας, χρησιμοποιείται ως δομικό στοιχείο για την αιμοσφαιρίνη, μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στα ερυθρά αιμοσφαίρια που βοηθά τη μεταφορά οξυγόνου γύρω από το σώμα σας. 

froúta aimosfairíni

6 φρούτα που βοηθάνε να ενισχύσετε την αιμοσφαιρίνη σας.

Εάν το πρόσωπο σας είναι πολύ χλωμό και έχει χάσει τη λάμψη του, υπάρχει πιθανότητα να πάσχετε από μια κοινή διαταραχή του αίματος που είναι γνωστή ως αναιμία. Αυτή είναι μια κατάσταση όπου το αίμα σας δεν έχει αρκετά υγιή ερυθρά αιμοσφαίρια ή αιμοσφαιρίνη. Όταν έχετε μικρή ποσότητα ερυθρών αιμοσφαιρίων ή αιμοσφαιρίνης ή σιδήρου σημαίνει ότι το σώμα σας δεν παίρνει αρκετό οξυγόνο, επηρεάζοντας τη συνολική υγεία σας. Μπορεί να υπάρχουν διάφορες αιτίες αναιμίας, που μπορεί να είναι η έλλειψη σιδήρου, η ανεπάρκεια φολικού οξέος, η ακραία απώλεια αίματος κ.λπ.

8 συμπληρώματα που αυξάνουν τον αριθμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων!

Αν δεν παίρνετε αρκετά βασικά θρεπτικά συστατικά μέσω της διατροφής σας, μπορεί να θέλετε να πάρετε κάποια συμπληρώματα. Ορισμένα συμπληρώματα μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε την παραγωγή ερυθρός αιμοσφαιρίων ή να υποστηρίξετε διαδικασίες που σχετίζονται με το σώμα σας. Ποτέ μην πάρετε περισσότερο από τη συνιστώμενη δοσολογία που βρίσκεται στην ετικέτα του προϊόντος.

10 τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο

Καταναλώνετε αρκετές τροφές πλούσιες σε σίδηρο; Ο σίδηρος είναι ιχνοστοιχείο που βρίσκεται σε κάθε ζωντανό κύτταρο στο σώμα μας. Είναι ένα κύριο συστατικό δύο πρωτεϊνών: αιμοσφαιρίνη και μυοσφαιρίνη. Η αιμοσφαιρίνη είναι το μέρος των ερυθρών αιμοσφαιρίων που μεταφέρει οξυγόνο στους ιστούς του σώματος και η μυοσφαιρίνη είναι το τμήμα των μυϊκών κυττάρων που περιέχουν οξυγόνο.