Ιουλία Χαριστού ΔιατροφολόγοςΧρήσιμα άρθραΠαθήσεις που σχετίζονται με την Διατροφή

Πέντε υγιεινές τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ (φολικό οξύ)

Το φυλλικό οξύ, επίσης γνωστό ως βιταμίνη Β9, είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη που έχει πολλές σημαντικές λειτουργίες στο σώμα σας. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει την υγιή κυτταρική διαίρεση και προάγει τη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου για τη μείωση του κινδύνου γενετικών ανωμαλιών. Η βιταμίνη Β9 βρίσκεται φυσικά σε πολλά τρόφιμα, καθώς και με τη μορφή φυλλικού οξέος σε εμπλουτισμένα τρόφιμα.

Συνιστάται στους υγιείς ενήλικες να λαμβάνουν τουλάχιστον 400 mcg φυλλικού οξέος την ημέρα για να αποτρέψουν μια ανεπάρκεια.

Ποια είναι τα οφέλη της Βιταμίνης D για την υγεία μας ;

Η βιταμίνη D  έχει πολλαπλό ρόλο για τον ανθρώπινο οργανισμό:

  1. Ενισχύει την υγεία των οστών και των δοντιών
  2. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα.
  3. Ρυθμίζει τα επίπεδα της ινσουλίνης και βοηθά στην διαχείριση του Διαβήτη.
  4. Ενισχύει την λειτουργία των πνευμόνων και την υγεία του καρδιαγγειακού συτήματος
  5. Επηρεάζει την έκφραση γονιδίων που εμπλέκονται με την καρκινογένεση.

Τα 8 πιο αντιφλεγμονώδη τρόφιμα που μπορείτε να καταναλώσετε

Η φλεγμονή μπορεί να είναι καλή και κακή. Από τη μία πλευρά, βοηθά το σώμα σας να αμυνθεί από λοιμώξεις και τραυματισμούς. Από την άλλη πλευρά, η χρόνια φλεγμονή μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους και ασθένεια. Το άγχος, τα φλεγμονώδη τρόφιμα και τα χαμηλά επίπεδα δραστηριότητας μπορούν να κάνουν αυτόν τον κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερο.

Ωστόσο, μελέτες καταδεικνύουν ότι ορισμένα τρόφιμα μπορούν να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή. Αυτά τα τρόφιμα είναι:

Σκλήρυνση κατά πλάκας και διατροφή

Η σκλήρυνση κατά πλάκας (ΣΚΠ) είναι μια από τις πιο συχνές νευρολογικές διαταραχές. Επηρεάζει πάνω από 2,1 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, και είναι 2 έως 3 φορές πιο συχνή στις γυναίκες.

Τι είναι η σκλήρυνση κατά πλάκας;

Η σκλήρυνση κατά πλάκας (ΣΚΠ) είναι μια αυτοάνοση διαταραχή που καταστρέφει σταδιακά τα προστατευτικά καλύμματα που τυλίγονται γύρω από τις νευρικές σας ίνες. Αυτά τα καλύμματα ονομάζονται έλυτρα μυελίνης.

Με την πάροδο του χρόνου, αυτή η ασθένεια μπορεί να βλάψει μόνιμα τα νεύρα, επηρεάζοντας την επικοινωνία μεταξύ εγκεφάλου και σώματος.

Αυξημένα επίπεδα Φερριτίνης

Τι είναι η φερριτίνη;

Η φερριτίνη είναι η κύρια πρωτεΐνη αποθήκευσης σιδήρου του σώματος. Τα επίπεδα φερριτίνης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μετρήσουν έμμεσα πόσο σίδηρο υπάρχει στο σώμα. Η φερριτίνη έχει το σχήμα μιας κοίλης σφαίρας που επιτρέπει την είσοδο μεταβλητής ποσότητας σιδήρου για αποθήκευση (ως σύμπλοκα φωσφορικού υδροξειδίου του σιδήρου).

Τι πρέπει να τρώτε κατά τη διάρκεια και μετά τη χορήγηση αντιβιοτικών

  •       Τα αντιβιοτικά είναι ένας τύπος φαρμάκου που χρησιμοποιείται  για τη θεραπεία βακτηριακών λοιμώξεων . Λειτουργούν σταματώντας τη μόλυνση ή εμποδίζοντας την εξάπλωσή της.
  • Ωστόσο, μερικές φορές μπορεί να προκαλέσουν παρενέργειες, όπως διάρροια ή ηπατική βλάβη. Τα αντιβιοτικά μπορεί επίσης να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στα βακτήρια και άλλα μικρόβια που ζουν στο έντερό σας , γνωστά ως μικροβίωμα του εντέρου.
  • Ορισμένες τροφές μπορούν να μειώσουν αυτές τις παρενέργειες, ενώ άλλες μπορεί να τις επιδεινώσουν.

Αραχιδονικό Οξύ

Το αραχιδονικό οξύ είναι ένα απαραίτητο λιπαρό οξύ, το οποίο το καταναλώνουμε σε μικρές ποσότητες μέσω της διατροφής μας. Χαρακτηρίζεται ως απαραίτητο λιπαρό οξύ γιατί είναι απολύτως απαραίτητο για την σωστή λειτουργία του ανθρώπινου σώματος. Τα απαραίτητα λιπαρά οξέα είναι πολυακόρεστα και το σώμα μας δεν έχει την ικανότητα να τα συνθέτει οπότε πρέπει να τα λάβουμε απαραιτήτως μέσω της διατροφής μας

Diatrofí kai Psoríasi

Υγιεινή διατροφή στη ψωρίαση

Η ψωρίαση είναι μια χρόνια κατάσταση που περιλαμβάνει κοκκινωπό χρωμα δέρματος και ξηροδερμία. Η ψωρίαση δεν είναι μεταδοτική και συνήθως δεν είναι επώδυνη, αν και σοβαρές περιπτώσεις οδηγούν σε αρθρίτιδα. Αν και η αιτία της ψωρίασης παραμένει άγνωστη, η παχυσαρκία,οι τραυματισμοί, ορισμένα φάρμακα και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ή καπνού μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονή.

Kytokínes kai pós leitourgoún sto sóma mas!

Κυτοκίνες και πώς λειτουργούν στο σώμα μας!

Οι κυτοκίνες χρησιμεύουν ως μοριακοί αγγελιοφόροι μεταξύ κυττάρων. Οι κυτοκίνες είναι πρωτεΐνες που παράγονται από τα κύτταρα. Όσον αφορά την αρθρίτιδα, οι κυτοκίνες ρυθμίζουν διάφορες φλεγμονώδεις αποκρίσεις. 

kortizólis kai katakrátisi neroú

Αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης και κατακράτηση νερού

Η κατακράτηση νερού είναι ιδιαίτερα συχνή και ο ένοχος είναι συχνά τα χρόνια αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης. Υπάρχουν απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να επαναφέρετε αυτή την ορμόνη στα φυσιολογικά επίπεδα και να μειώσετε την κατακράτηση νερού.

katakrátisi ygrón fouskoma

H συσχέτιση της αφυδάτωσης με την κατακράτηση

Το σώμα αποτελείται κυρίως από νερό το οποίο καθιστά απαραίτητο να εξασφαλίσετε ότι πίνετε επαρκή ποσότητα υγρών καθ 'όλη τη διάρκεια της ημέρας. Επιπλέον, το νερό είναι επίσης πηγή πολλών απαραίτητων μετάλλων που χρειάζεται το σώμα σας για να λειτουργεί ομαλά.