Ιουλία Χαριστού ΔιατροφολόγοςΧρήσιμα άρθραΔιατροφή και HashimotoΑνεπάρκεια Β12 και υποθυρεοειδισμός του Hashimoto
Αυτό μπορεί να αποτελεί έκπληξη, αλλά η βιταμίνη Β12 είναι πολύ πιο σημαντική από ό, τι πολλοί άνθρωποι αντιλαμβάνονται. Αυτό το απαραίτητο θρεπτικό συστατικό είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή λειτουργία του κεντρικού νευρικού σας συστήματος, συμπεριλαμβανομένου του εγκεφάλου και του νωτιαίου μυελού. Δυστυχώς, η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 είναι πιο συχνή από ό, τι νομίζετε.

" />

Αυτό μπορεί να αποτελεί έκπληξη, αλλά η βιταμίνη Β12 είναι πολύ πιο σημαντική από ό, τι πολλοί άνθρωποι αντιλαμβάνονται. Αυτό το απαραίτητο θρεπτικό συστατικό είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή λειτουργία του κεντρικού νευρικού σας συστήματος, συμπεριλαμβανομένου του εγκεφάλου και του νωτιαίου μυελού. Δυστυχώς, η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 είναι πιο συχνή από ό, τι νομίζετε.

Χωρίς επαρκείς ποσότητες Β12, θα μπορούσατε να αντιμετωπίσετε μια σειρά προβλημάτων υγείας, όπως κόπωση, ταχυκαρδία, αυξημένη αιμορραγία και διάρροια. Εάν η ανεπάρκεια αφεθεί να συνεχιστεί, τα συμπτώματα μπορούν να κλιμακωθούν ώστε να περιλαμβάνουν μούδιασμα και μυρμήγκιασμα στα άκρα, κατάθλιψη και ακόμη και άνοια.

Τι προκαλεί ανεπάρκεια Β12;

Η πιο προφανής απάντηση στο ερώτημα για το τι προκαλεί ανεπάρκεια της βιταμίνης Β12 είναι η ανεπαρκής διατροφή. Η πιο αποτελεσματική πηγή της βιταμίνης είναι ζωικά προϊόντα, όπως τα ψάρια, το κόκκινο κρέας, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Ως εκ τούτου, η ομάδα που κινδυνεύει περισσότερο από μια ανεπιθύμητη διατροφική ανεπάρκεια Β12 είναι οι βίγκαν, δεδομένου ότι δεν καταναλώνουν καθόλου ζωικά προϊόντα. Πολλοί επαγγελματίες υγείας συστήνουν ότι τα άτομα που ακολουθούν μια αυστηρή δίαιτα βίγκαν παίρνουν συμπληρώματα Β12. Οι χορτοφάγοι βρίσκονται επίσης σε κίνδυνο, αλλά επειδή τρώνε τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, μετριάζεται κάπως. Τα μωρά που γεννιούνται από μητέρες βίγκαν ή χορτοφάγους διατρέχουν επίσης κίνδυνο ανεπάρκειας Β12.

Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις, μια ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 δεν προκαλείται από την ανεπαρκή διατροφή αλλά από την ανεπαρκή απορρόφηση της βιταμίνης στο πεπτικό σας σύστημα. Ένα σύνδρομο που μπορεί να εμποδίσει την σωστή απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών είναι η κακοήθης αναιμία, μια αυτοάνοση διαταραχή.

Ανεπάρκεια Β12 και υποθυρεοειδισμός του Hashimoto

Επειδή ο υποθυρεοειδισμός του Hashimoto είναι επίσης αυτοάνοση ασθένεια, οι άνθρωποι με το Hashimoto διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης άλλων αυτοάνοσων διαταραχών, συμπεριλαμβανομένης της κακοήθους αναιμίας. Επιπλέον, οι άνθρωποι με το Hashimoto υποφέρουν συχνά από φλεγμονή του εντέρου, η οποία θα μπορούσε επίσης να εμποδίσει την σωστή απορρόφηση του Β12 Για να συνεχίσετε τον κύκλο, ανεπαρκείς ποσότητες Β12 μπορεί να επιδεινώσουν αυτοάνοσες διαταραχές όπως η Hashimoto.

Για να συνθέσουμε το πρόβλημα, πολλά από τα συμπτώματα της έλλειψης Β12 είναι πολύ παρόμοια με τα συμπτώματα του υποθυρεοειδισμού του Hashimoto. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό για τους ανθρώπους με το Hashimoto να βεβαιωθούν ότι θα έχουν αρκετή Β12 μέσω διατροφής και συμπληρώματος και να παρακολουθούν τα επίπεδα Β12, καθώς τα συμπτώματα θα μπορούσαν να καλυφθούν από αυτά της υπάρχουσας αυτοάνοσης κατάστασης.

Αντιμετώπιση ανεπάρκειας Β12

Υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά την ενίσχυση των επιπέδων βιταμίνης Β12. Η πιο εύκολη μέθοδος είναι να αυξήσετε τη διατροφική σας πρόσληψη με την κατανάλωση περισσότερων πουλερικών, ψαριών, αυγών, γαλακτοκομικών προϊόντων ή άλλων πηγών διατροφής της βιταμίνης. Υπάρχουν επίσης διάφορες επιλογές για τη συμπλήρωση, συμπεριλαμβανομένων των καψουλών, των υπογλώσσων δισκίων και ακόμη και των ενέσεων για πιο σοβαρές περιπτώσεις. Όπως πάντα, φροντίστε να συμβουλευτείτε τον ιατρό σας για να καθορίσετε την κατάλληλη δοσολογία για εσάς, καθώς υπάρχει ένας μικρός κίνδυνος υπερδοσολογίας B12.

Η ανεπάρκεια Β12 δεν είναι ποτέ καλή είδηση, αλλά μπορεί να είναι ακόμη πιο προβληματική για τους ασθενείς του Hashimoto. Η στενή συνεργασία με τον ιατρό σας για να βεβαιωθείτε ότι έχετε επαρκή B12 στο σύστημά σας μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε την καλή υγεία σας.

Πίσω →