Ιουλία Χαριστού ΔιατροφολόγοςΧρήσιμα άρθραΠαθήσεις του Θυρεοειδούς ΑδέναΤρόφιμα που επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία του θυρεοειδούς!

Εάν έχετε χασιμότο- μια αυτοάνοση ασθένεια όπου το σώμα ουσιαστικά επιτίθεται στον θυρεοειδή - τότε ξέρετε πόσο σημαντικό είναι να κάνετε επιλογές που σας βοηθούν να αισθάνεστε καλά κάθε μέρα. Προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε συμπτώματα όπως την αύξηση βάρους, τη χρόνια κόπωση, την μυϊκή αδυναμία, τον πόνο στις αρθρώσεις και πολλά άλλα, μπορεί να αισθανθούμε πολύ αδύναμοι ορισμένες φορές. Τα 5 τρόφιμα που αναφέρονται παρακάτω θα πρέπει να τα αποφεύγετε όσο γίνεται για να μπορείτε να αισθανθείτε καλύτερα.

  1. Κάποια λαχανικά!

Εάν έχετε χασιμότο, σκεφτείτε δύο φορές αυτά που τρώτε. Αυτή η ομάδα λαχανικών, όπως το λάχανο, το μπρόκολο και το κουνουπίδι, περιέχουν γλυκοζινολικά, ουσίες που διαταράσσουν την παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών. Πιο συγκεκριμένα, αυτά τα γλυκοζινολικά δεσμεύουν το ιώδιο, το οποίο είναι απαραίτητο για την παραγωγή αυτών των ορμονών. Μικρές ποσότητες αυτών δεν έχει βρεθεί ότι επιδεινώνουν την νόσο. Τα σταυρανθή λαχανικά όταν μαγειρευτούν μειώνετε η ποσότητα των γλυκοζινολικών τους.

  1. Το λάδι από κάνολα!

Μιλώντας για γλυκοζινολικά, το λάδι από κάνολα είναι ένα άλλο τρόφιμο που πρέπει να αποφευχθεί. Αν και θεωρείται ένα καλό εναλλακτικό έλαιο για το μαγείρεμα, είναι επίσης εξαιρετικά επεξεργασμένο και εκλεπτυσμένο. Δοκιμάστε το λάδι από αβοκάντο ή το λάδι καρύδας και προσέξτε τα επεξεργασμένα τρόφιμα που μπορεί να περιέχουν έλαιο ελαιοκράμβης, όπως σάλτσες σαλάτας, μαγιονέζα, μαργαρίνη και άλλα. Καλό είναι να διαβάζετε τις ετικέτες και ειδικά την ετικέτα των συστατικών!

  1. Τη σόγια!

Ακόμα ένα τρόφιμο που περιέχει γλυκοζινολικά και μπορεί να είναι επιζήμιο για τους ασθενείς με χασιμότο. Σε αντίθεση με τα σταυρανθή λαχανικά, όπου με το μαγείρεμα μειώνονται τα γλυκοζινολικά, η σόγια τα περιέχει ακόμα και μετά το μαγείρεμα.

  1. Την υπερβολική ποσότητα τροφίμων πλούσιων σε ω-6 λιπαρά οξέα!

Τα σώματά μας χρειάζονται ω-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, αλλά είναι σημαντικό να επιτευχθεί ισορροπία καθώς οι περισσότεροι από εμάς καταναλώνουν υπερβολικά πολλά λιπαρά ωμέγα-6. Αυτό μπορεί να είναι προβληματικό για τους περισσότερους ανθρώπους, αλλά ακόμη χειρότερο για εκείνους με χασιμότο, οι οποίοι έχουν ήδη κάποιο επίπεδο φλεγμονής. Τα φυτικά έλαια, για παράδειγμα, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-6 λίπη, επομένως είναι προτιμότερο να επιλέξουμε το ελαιόλαδο και το ηλιέλαιο ή το λιναρόσπορο, που είναι γνωστό για την περιεκτικότητα του σε ωμέγα-3.

  1. Τη γλουτένη!

Η γλουτένη αυξάνει την εντερική διαπερατότητα, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αυτό που ονομάζεται "διαρρηκτικό έντερο". Εάν έχετε χασιμότο, πιθανότατα έχετε κάποια δυσανεξία στη γλουτένη. Η αφαίρεση της γλουτένης από τη διατροφή σας συμβάλλει στη μείωση της φλεγμονής και αυξάνει την απορρόφηση πολλών θρεπτικών ουσιών.

Πίσω →