Ιουλία Χαριστού ΔιατροφολόγοςΧρήσιμα άρθραΣυμβουλέςΤα διατροφικά οφέλη από τα κάσιους!

Τα κάσιους προέρχονται από το δέντρο των δυτικών ανακαρδίων - ένα τροπικό δέντρο που προέρχεται από τη Βραζιλία, αλλά τώρα καλλιεργείται σε διάφορα θερμά κλίματα σε όλο τον κόσμο. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και ευεργετικές φυτικές ενώσεις και αποτελούν μια εύκολη προσθήκη σε πολλά πιάτα. Όπως οι περισσότεροι ξηροί καρποί, τα κάσιους μπορεί επίσης να βοηθήσουν στη βελτίωση της συνολικής μας υγείας. Έχουν συνδεθεί με οφέλη όπως η απώλεια βάρους, ο βελτιωμένος έλεγχος του σακχάρου στο αίμα και μια υγιέστερη καρδιά.

Παρακάτω εξετάζεται η διατροφή, τα οφέλη και τα μειονεκτήματα των κάσιους.

Τα κάσιους είναι πλούσια σε μια σειρά θρεπτικών συστατικών. 28 γρ. άψητων, ανάλατων παρέχει περίπου (1Αξιόπιστη πηγή):

  • Θερμίδες: 157
  • Πρωτεΐνη: 5 γρ.
  • Λίπος: 12 γρ.
  • Υδατάνθρακες: 9 γρ.
  • Ίνες: 1 γρ.
  • Χαλκός: 67% της ημερήσιας αξίας (DV)
  • Μαγνήσιο: 20% του DV
  • Μαγγάνιο: 20% του DV
  • Ψευδάργυρος: 15% του DV
  • Φώσφορος: 13% του DV
  • Σίδερο: 11% του DV
  • Σελήνιο: 10% του DV
  • Θιαμίνη: 10% του DV
  • Βιταμίνη Κ: 8% του DV
  • Βιταμίνη Β6: 7% του DV

Τα κάσιους είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ακόρεστα λίπη- μια κατηγορία λιπών που συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου και καρδιακών παθήσεων (2Αξιόπιστη πηγή,3Αξιόπιστη πηγή,4Αξιόπιστη πηγή). Έχουν επίσης χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, πηγή ινών και περιέχουν σχεδόν την ίδια ποσότητα πρωτεΐνης με αντίστοιχη ποσότητα μαγειρεμένου κρέατος (5Αξιόπιστη πηγή,6Αξιόπιστη πηγή,7Αξιόπιστη πηγή). Επιπλέον, τα κάσιους περιέχουν σημαντική ποσότητα χαλκού, ένα μέταλλο απαραίτητο για την παραγωγή ενέργειας, την υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου και ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή μαγνησίου και μαγγανίου, θρεπτικά συστατικά σημαντικά για την υγεία των οστών (8,9,10).

Οφέλη από τα κάσιους!

  1. Περιέχουν ευεργετικές φυτικές ενώσεις!

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι θεωρούνται αντιοξειδωτικές δυνάμεις και τα κάσιους δεν αποτελούν εξαίρεση (11Αξιόπιστη πηγή). Τα αντιοξειδωτικά είναι ευεργετικές φυτικές ενώσεις που διατηρούν το σώμα μας υγιές εξουδετερώνοντας μόρια που προκαλούν βλάβες γνωστά ως ελεύθερες ρίζες. Με τη σειρά του, αυτό βοηθά στη μείωση της φλεγμονής και αυξάνει την ικανότητα του σώματός μας να παραμείνει υγιής και απαλλαγμένο από ασθένειες (12Αξιόπιστη πηγή). Τα κάσιους είναι μια πλούσια πηγή πολυφαινολών και καροτενοειδών - δύο κατηγορίες αντιοξειδωτικών που βρίσκονται επίσης σε άλλους ξηρούς καρπούς (13Αξιόπιστη πηγή).

  1. Βοηθούν στην απώλεια βάρους!

Τα καρύδια είναι πλούσια σε θερμίδες και λίπη. Ως εκ τούτου, οι άνθρωποι που επιθυμούν να χάσουν βάρος παραδοσιακά έχουν συμβουλευτεί να περιορίσουν την ποσότητα των καρυδιών στη διατροφή τους. Ωστόσο, η έρευνα αρχίζει να συνδέει διατροφές πλούσιες σε καρύδια με μεγαλύτερη απώλεια βάρους και συνολικά χαμηλότερο σωματικό βάρος από τις διατροφές χωρίς καρύδια (18Αξιόπιστη πηγή, 19Αξιόπιστη πηγή). Αυτό μπορεί εν μέρει να εξηγηθεί από το γεγονός ότι τα κάσιους φαίνεται να παρέχουν στο σώμα λιγότερες θερμίδες από ό, τι φανταζόμασταν.

Καλό είναι βέβαια να τα τρώμε ωμά και όχι ψημένα. Εκτός από την παροχή λιγότερων θερμίδων, οι ξηροί καρποί είναι επίσης πλούσιοι σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, οι οποίες είναι γνωστό ότι μειώνουν την πείνα και προάγουν συναισθήματα πληρότητας 22Αξιόπιστη πηγή, 23Αξιόπιστη πηγή, 24Αξιόπιστη πηγή).

  1. Βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς!

Οι διατροφές πλούσιες σε ξηρούς καρπούς, συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο ασθένειας, όπως εγκεφαλικό επεισόδιο και καρδιακές παθήσεις (25Αξιόπιστη πηγή, 26Αξιόπιστη πηγή, 27Αξιόπιστη πηγή).

  1. Είναι ευεργετικά για άτομα με διαβήτη τύπου 2!

Τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 μπορεί να επωφεληθούν από την προσθήκη των κάσιους στη διατροφή τους. Αυτό συμβαίνει εν μέρει επειδή τα κάσιους είναι μια καλή πηγή ινών, μια θρεπτική ουσία που βοηθά στην πρόληψη των αιχμών του σακχάρου στο αίμα και η οποία πιστεύεται ότι προσφέρει προστασία έναντι του διαβήτη τύπου 2 (34Αξιόπιστη πηγή35Αξιόπιστη πηγή).

 

Πίσω →