Ιουλία Χαριστού ΔιατροφολόγοςΧρήσιμα άρθραΣυμβουλές7 Οφέλη για την υγεία των νεκταρινιών

Τα νεκταρίνια είναι ένα υπέροχα γλυκό καλοκαιρινό φρούτο.

Διατροφικά, τα νεκταρίνια διαθέτουν ένα ευρύ φάσμα βιταμινών και μετάλλων. Ως εκ τούτου, μπορεί να είστε περίεργοι αν αυτά τα τραγανά, ζουμερά φρούτα προσφέρουν οφέλη για την υγεία.

Τα 7 οφέλη των νεκταρινιών είναι :

  1. Πλούσιο με θρεπτικά συστατικά:

Ένα μεσαίου μεγέθους νεκταρίνι (142 γρ.) προσφέρει:

  • Θερμίδες:63
  • Λίπος:0,5 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες:15 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνη:1,5 γραμμάρια
  • Φυτικές ίνες:2,4 γραμμάρια
  • Ζάχαρη:11,2 γραμμάρια
  • Κάλιο:6% της ημερήσιας αξίας
  • Νιασίνη (βιταμίνη Β3):10%
  • Βιταμίνη C:8,5%
  • Χαλκός:13,6%

Τα νεκταρίνια διαθέτουν άφθονο χαλκό, κάλιο και βιταμίνες Β3 και C.

Συγκεκριμένα, η βιταμίνη C μπορεί να υποστηρίξει την ανοσοποιητική υγεία ενισχύοντας την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων που ονομάζονται φαγοκύτταρα και λεμφοκύτταρα, τα οποία προστατεύουν το σώμα σας από λοιμώξεις.

Τα νεκταρίνια περιέχουν επίσης μικρές ποσότητες βιταμίνης Α, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη, μαγγάνιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, μαγνήσιο και φώσφορο.

  1. Μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της αναιμίας.

Η κατανάλωση νεκταρινιών σε συνδυασμό με τροφές πλούσιες σε σίδηρο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της αναιμίας, μιας κατάστασης που προκύπτει από την έλλειψη αιμοσφαιρίνης ή ερυθρών αιμοσφαιρίων. Δεδομένου ότι τα ερυθρά αιμοσφαίρια μεταφέρουν οξυγόνο στο σώμα σας, τα άτομα με αναιμία μπορεί να αισθάνονται κουρασμένα.

Η βιταμίνη C υποστηρίζει την πρόσληψη σιδήρου μετατρέποντας αυτό το ορυκτό σε μια πιο εύκολα απορροφήσιμη μορφή στο σώμα σας.

Ωστόσο, θα πρέπει να είστε σίγουροι ότι θα συνδυάσετε νεκταρίνια με τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως τα φασόλια και το κρέας για να αποφύγετε την αναιμία.

  1. Υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις ασθένειες

Τα νεκταρίνια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C.

Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στη μείωση του οξειδωτικού στρες, το οποίο προκαλείται από μια ανισορροπία ασταθών μορίων που ονομάζονται ελεύθερες ρίζες στο σώμα σας. Με την πάροδο του χρόνου, το οξειδωτικό στρες μπορεί να προκαλέσει ασθένειες όπως ο διαβήτης, το Αλτσχάιμερ και οι καρδιακές παθήσεις.

Άλλα αντιοξειδωτικά στα νεκταρίνια περιλαμβάνουν φλαβονοειδή και ανθοκυανίνες, τα οποία συμβάλλουν στην εμφάνιση, τη γεύση και το άρωμα πολλών φρούτων και λαχανικών.

Τα φλαβονοειδή μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη των μειώσεων της εγκεφαλικής λειτουργίας που σχετίζονται με την ηλικία, ενώ οι ανθοκυανίνες παίζουν ρόλο στη μείωση της φλεγμονής και των καρδιακών παθήσεων.

Τα νεκταρίνια διαθέτουν επίσης φαινολικές ενώσεις - ένα είδος αντιοξειδωτικού πολυφαινόλης που σας προστατεύει επίσης από βλάβες των ελεύθερων ριζών.

  1. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου

Οι φαινολικές ενώσεις στα νεκταρίνια μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου.

  1. Μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους

Τα νεκταρίνια μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους με διάφορους τρόπους.

Πρώτον, είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών, η οποία υποστηρίζει τα συναισθήματα πληρότητας. Εάν αισθάνεστε ήδη χορτάτοι, είναι απίθανο να φάτε υπερβολικά ή να καταναλώσετε πάρα πολλές θερμίδες.

Επιπλέον, αυτό το φρούτο είναι φυσικά χαμηλό σε θερμίδες και λιπαρά. Η κατανάλωση άφθονων φρούτων και λαχανικών χαμηλών θερμίδων μπορεί φυσικά να υποστηρίξει την απώλεια βάρους όταν καταναλώνεται αντί για σνακ υψηλής θερμιδικής αξίας και χαμηλών θρεπτικών συστατικών.

  1. Μπορεί να βελτιώσει την υγεία του δέρματος

Το δέρμα σας, που είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματός σας, βασίζεται στην καλή διατροφή για να παραμείνετε υγιείς. Τα νεκταρίνια μπορεί να υποστηρίξουν την υγεία του δέρματος λόγω της περιεκτικότητάς τους σε χαλκό.

Ο χαλκός διεγείρει την ανάπτυξη των κυττάρων στο στρώμα του δέρματος, το οποίο είναι το δεύτερο εξωτερικό στρώμα του δέρματός σας. Προστατεύει επίσης το δέρμα σας από βλάβες, υποστηρίζει τη γήρανση του δέρματος και προάγει την παραγωγή κολλαγόνου - της πιο άφθονης πρωτεΐνης του σώματός σας. Είναι ενδιαφέρον ότι τα καλλυντικά συστατικά περιέχουν συχνά πεπτίδια χαλκού. Τα νεκταρίνια παρέχουν επίσης νιασίνη (βιταμίνη Β3), η οποία μπορεί να προστατεύσει τα κύτταρα του δέρματος από τραυματισμούς που προκαλούνται από τις ακτίνες του ήλιου και μικρές ποσότητες βιταμίνης Α, ένα άλλο σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την υγεία του δέρματος.

  1. Μπορεί να μειώσει τους κινδύνους εγκυμοσύνης

Τα νεκταρίνια μπορεί να μειώσουν ορισμένους κινδύνους που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη λόγω της περιεκτικότητάς τους σε κάλιο.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση σχετίζεται με αρκετά αρνητικά αποτελέσματα για την υγεία μεταξύ των εγκύων, συμπεριλαμβανομένου του πρόωρου τοκετού, της καισαρικής τομής και του μητρικού θανάτου.

Ωστόσο, η αύξηση της πρόσληψης καλίου μπορεί να μειώσει την αρτηριακή σας πίεση.Εάν είστε έγκυος, η κατανάλωση περισσότερων τροφών πλούσιων σε κάλιο όπως τα νεκταρίνια μπορεί να σας βοηθήσει να εξασφαλίσετε έναν ασφαλή και υγιή τοκετό.

Πίσω →