Το σελήνιο προστατεύει τον θυρεοειδή απομακρύνοντας το υπερβολικό υπεροξείδιο του υδρογόνου. Το σελήνιο βρίσκεται κυρίως σε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες όπως κρέας, ψάρι, οστρακοειδή, αυγά και καρύδια Βραζιλίας. Η περιεκτικότητα σεληνίου στα τρόφιμα εξαρτάται από τη συγκέντρωση του σεληνίου στο έδαφος, η οποία είναι πολύ χαμηλή σε ορισμένες περιοχές. Μελέτες έχουν δείξει ότι η από του στόματος χορήγηση σεληνίου μειώνει το TPOAb στον ορό (αντισώματα θυρεοειδικής υπεροξειδάσης) και το TgAb (αντισώματα θυρεοσφαιρίνης) και αναβάλλει την ανάπτυξη του υποθυρεοειδισμού. [1,2,3] Το σελήνιο είναι απαραίτητο για τη σωστή σύνθεση, ενεργοποίηση και μεταβολισμό των θυρεοειδικών ορμονών.

Το σελήνιο που λαμβάνεται προληπτικά πρέπει να λαμβάνεται στα 100 mcg μία φορά την ημέρα. Εάν ωστόσο, τα επίπεδά του είναι χαμηλά, σας συνιστούμε να λαμβάνετε συνολικά 200 mcg καθημερινά από ένα καλό συμπλήρωμα. Διαβάστε τις ετικέτες των συμπληρωμάτων σας, συμπεριλαμβανομένης της πολυβιταμίνης για σελήνιο, για να βεβαιωθείτε ότι δεν υπερβαίνετε την ημερήσια δόση των 800mcg / ημέρα καθώς αυτό το επίπεδο μπορεί να είναι τοξικό.

1. Turker, O. et al. Selenium treatment in autoimmune thyroiditis: 9-month follow-up with variable doses. J Endocrinol. 2006 July 1;190:151-156.

2.Pekar, J. et al. Effect of selenium supplementation in thyroid gland diseases. J Elem. 2017. 22(1):91-103.

3.Mazokopakis, E.E., et al. Effects of 12 months treatment with L-selenomethionine on serum anti-TPO Levels in Patients with Hashimoto’s thyroiditis. Thyroid 2007 Jul;17(7):609-12.

Πίσω →