Ιουλία Χαριστού ΔιατροφολόγοςΧρήσιμα άρθραΑνοσοποιητικού ΣυστήματοςΣυμβουλές για μια υγιεινή διατροφή και σαρκοείδωση

Η σαρκοείδωση είναι μια ασθένεια στην οποία το σώμα ενός ατόμου δημιουργεί μικροσκοπικές συσσωρεύσεις κυττάρων, που ονομάζονται κοκκιώματα.

Η σαρκοείδωση οδηγεί σε φλεγμονή, η οποία μπορεί να επηρεάσει τα όργανα. Αν και στις περισσότερες περιπτώσεις η ασθένεια αρχίζει στο δέρμα, στους πνεύμονες ή στο θώρακα, η σαρκοείδωση μπορεί να επηρεάσει οποιαδήποτε περιοχή του σώματος.

Τα συμπτώματα μπορούν να εμφανιστούν ανά πάσα στιγμή, οπότε είναι σημαντικό τα άτομα με σαρκοείδωση να φροντίζουν τον εαυτό τους.

Παρόλο που δεν υπάρχει ειδική διατροφή ειδικά για τη σαρκοείδωση, μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της συνολικής υγείας. Επιπλέον, η εστίαση σε τρόφιμα που μειώνουν τη φλεγμονή και η αποφυγή εκείνων που μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονή θα μπορούσε να βοηθήσει.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για μια υγιεινή διατροφή.

  • Ενσωματώστε πολλά φρούτα και λαχανικά
  • Επιλέξτε τρόφιμα με αντιοξειδωτικά, όπως ντομάτες, πιπεριές και βατόμουρα
  • Προτιμήστε άπαχα κρέατα όπως τα ψάρια και τα πουλερικά
  • Διαλέξτε τρόφιμα που περιέχουν υγιή λίπη, όπως αβοκάντο, ξηροί καρποί και λιπαρά ψάρια
  • Επιλέξτε τρόφιμα χαμηλά σε ασβέστιο αλλά με υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο, όπως μπανάνες, πατάτες, κριθάρι, σόγια, καλαμπόκι, βρώμη και καστανό ρύζι
  • Μείνετε ενυδατωμένοι πίνοντας τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό καθημερινά
  • Αποφύγετε τρόφιμα με επεξεργασμένους κόκκους, όπως το λευκό ψωμί και τα ζυμαρικά
  • Περιορίστε το κόκκινο κρέας
  • Αποφύγετε τα τρόφιμα με trans-λιπαρά οξέα, όπως εμπορικά επεξεργασμένα αρτοσκευάσματα, πατάτες τηγανιτές και μαργαρίνη
  • Κόψτε την καφεΐνη, το κάπνισμα και το αλκοόλ

Συμπληρώματα για την σαρκοείδωση

Τα παρακάτω συμπληρώματα μπορεί να είναι ωφέλιμα για άτομα με σαρκοείδωση:

  • Πολυβιταμίνη: Μια καθημερινή πολυβιταμίνη μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της συνολικής υγείας.
  • Προβιοτικό συμπλήρωμα: Τα προβιοτικά συμπληρώματα περιέχουν υγιή βακτηρίδια για τη διατήρηση της γαστρεντερικής υγείας.
  • Bromelain: Η βρωμελίνη περιέχει ένζυμα που θα μπορούσαν να μειώσουν τη φλεγμονή.
  • Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα: Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως αυτά που βρίσκονται στο ιχθυέλαιο, μπορεί να μειώσουν τη φλεγμονή.

Πίσω →