Τι είναι τα τεχνητά γλυκαντικά και τι κάνουν στον θυρεοειδή σας;

Η απώλεια βάρους με υποθυρεοειδισμό μπορεί να είναι αδύνατη. Προσπαθείτε να κάνετε τις αλλαγές στη διατροφή σας με την ελπίδα να χάσετε κάποιο από το επίμονο βάρος και να υπολογίσετε τα τεχνητά γλυκαντικά με λιγότερες θερμίδες είναι μια καλή επιλογή. Αλλά είναι;

Η διατήρηση ενός υγιούς βάρους μπορεί να φανεί σαν μια ατέρμονη μάχη. Η απώλεια βάρους μπορεί να είναι περίπλοκη και απαιτεί αυτοέλεγχο και αποφασιστικότητα που ωθούν πολλούς να αναζητήσουν απλές αντικαταστάσεις ή περικοπές για να κάνουν στη διατροφή τους για να διευκολύνουν τη διαδικασία. Μια κοινή επιλογή που κάνουν οι άνθρωποι είναι η αντικατάσταση των σακχάρων με τεχνητά γλυκαντικά. Αυτό μοιάζει με μια νόμιμη επιλογή επειδή διαθέτουν λιγότερες θερμίδες και προσφέρουν τη γλυκύτητα που θέλουμε. Νέα έρευνα δείχνει ότι τα τεχνητά γλυκαντικά δεν βοηθούν στην απώλεια βάρους. Στην πραγματικότητα, συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους και τη δυσκολία στην απώλεια βάρους. Οι δίαιτες διατροφής - οι οποίες χρησιμοποιούν τεχνητά γλυκαντικά - συνδέονται με το μεταβολικό σύνδρομο, την αντίσταση στην ινσουλίνη και τον διαβήτη τύπου 2. Η έρευνα συνδέει επίσης την ασπαρτάμη, ένα τεχνητό γλυκαντικό, σε συμπεριφορικά και γνωστικά προβλήματα, όπως προβλήματα μάθησης, πονοκεφάλους, επιληπτικές κρίσεις, ημικρανίες, ευερέθιστες διαθέσεις, άγχος, κατάθλιψη και αϋπνία.

Τι είναι λάθος με τα τεχνητά γλυκαντικά;

Ο φόβος μας για τη ζάχαρη οδήγησε πολλούς να επιδιώξουν υποκατάστατα με τη μορφή τεχνητών γλυκαντικών. Αυτές οι ανθρωπογενείς ενώσεις βρίσκονται σε πολλά προϊόντα τα οποία καταναλώνονται τακτικά. Πάνω από 6.000 προϊόντα όπως οι πουτίγκες, τα κατεψυγμένα επιδόρπια, η τσίχλα, το γιαούρτι, οι μασώμενες βιταμίνες, τα γλυκαντικά και τα σόδες περιέχουν αυτά τα αφύσικα πρόσθετα. Τα "ποτά χωρίς ζάχαρη" και τα τρόφιμα είναι ο κύριος φορέας τεχνητών γλυκαντικών παραγόντων. Σε μια δημοσκόπηση του Gallup το 2013, διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι ενήλικες πίνουν σόδα, με ένα μεγάλο μέρος αυτής της κατανάλωσης να είναι "διατροφή" ή "χωρίς ζάχαρη" ποικιλίες. Αν ένα προϊόν δεν βρίσκεται στη φύση και δεν είναι κατασκευασμένο από φυσικά προϊόντα, το σώμα δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένο για να το χρησιμοποιήσει βέλτιστα. Αυτό οδηγεί σε προβλήματα υγείας που μπορούν να προκαλέσουν μακροχρόνια βλάβη στο σώμα, ιδιαίτερα στο ανοσοποιητικό σύστημα και στον θυρεοειδή.

Αυτοάνοσες διαταραχές και τεχνητά ζάκχαρα.

Συνθήκες όπως η θυρεοειδίτιδα και Hashimoto εμπίπτουν στην κατηγορία των αυτοάνοσων διαταραχών. Συνθήκες όπως αυτές μπορεί να οδηγήσουν σε χρόνιες περιπτώσεις υπολειτουργικών ή υπερδραστικών θυρεοειδικών αδένων. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η πιο κυρίαρχη αιτία αναστολής της ποιότητας της υγείας είναι οι αυτοάνοσες συνθήκες. Αυτοί οι τύποι διαταραχών αναγνωρίζονται ως δύο φορές πιο διαδεδομένοι από τις καρδιακές παθήσεις. Γιατί συμβαίνει αυτό; Μπορεί να συνδέεται με τη μεγάλη κατανάλωση τεχνητών σακχάρων και γλυκαντικών. Οι χημικές ουσίες που βρίσκονται σε πολλά υποκατάστατα ζάχαρης μπορεί να μεταβάλλουν τα βακτήρια και τα επίπεδα pH στο έντερο. Η διατήρηση της σωστής ισορροπίας σε αυτόν τον τομέα είναι κρίσιμη για την σωστή αυτοάνοση λειτουργία.

Τον Μάιο του 2015, η Αμερικανική Ένωση Κλινικών Ενδοκρινολόγων (AACE) δημοσίευσε στοιχεία που υποδηλώνουν ότι τα άτομα με Θυρεοειδίτιδα του Hashimoto δεν πρέπει να καταναλώνουν τεχνητά γλυκαντικά. Η εν λόγω μελέτη έδειξε ότι από τους 100 ασθενείς που επιβεβαιώθηκαν με το Hashimoto, οι οποίοι χρησιμοποίησαν τεχνητά γλυκαντικά, συμπεριλαμβανομένης της ασπαρτάμης ή / και της σουκραλόζης (κατά μέσο όρο 3,5 πακέτα την ημέρα), εμφανίστηκαν αυξημένα επίπεδα θυρεοειδικής ορμόνης (TSH). Αυτό μπορεί να είναι σηματοδότης υπολειτουργικού θυρεοειδούς, επίσης γνωστός ως υποθυρεοειδισμός. Το Hashimoto είναι γνωστό ότι οδηγεί σε υποθυρεοειδισμό και αν αυτή η μελέτη είναι ενδεικτική της σχέσης μεταξύ των υποκατάστατων ζάχαρης και της αναστολής του θυρεοειδούς, η κατανάλωση ψεύτικων σακχάρων προωθεί περαιτέρω την ανάπτυξη του υποθυρεοειδισμού.

Άλλες μελέτες που παρουσιάστηκαν σε συνέδρια AACE έδειξαν περιπτώσεις όπου οι ασθενείς παρουσίασαν πλήρη αναστροφή του Hashimoto όταν αφαιρούν τεχνητά γλυκαντικά από τη διατροφή τους. Μια τέτοια περίπτωση, στην οποία συμμετείχε μια γυναίκα ηλικίας 52 ετών, έδειξε σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά την υγεία του θυρεοειδούς. Στην αρχή της μελέτης, όταν ο ασθενής κατανάλωνε τακτικά τεχνητά γλυκαντικά, τα αποτελέσματα των δοκιμών του ήταν τα εξής:

  • Τα επίπεδα θυρεοειδικών ορμονών (TSH) ήταν πολύ πάνω από το φυσιολογικό εύρος. TSH 12,2 ml / U / L [Κανονική περιοχή είναι 0,4-4,5]
  • Προσδιορίστηκαν επίσης τα επίπεδα αντι-θυρεοειδούς υπεροξειδάσης (Anti-TPO Ab). Anti-TPO Ab 196 IU / mL [Κανονική περιοχή κάτω από 35]

Είναι σαφές ότι αυτοί οι αριθμοί απέχουν πολύ από το βέλτιστο. Μόλις ο ασθενής είχε αφαιρέσει όλα τα τεχνητά σάκχαρα από τη διατροφή του, χωρίς άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής, τα επίπεδα βελτιώθηκαν σημαντικά. Τελικά αυτό επέτρεψε να σταματήσει τη φαρμακευτική αγωγή με λεβοθυροξίνη.

  • Τα επίπεδα της TSH εξισορροπούνται, παραμένοντας μεταξύ 1,23-2,26 ml / U / L
  • Τα επίπεδα αντι-ΤΡΟ Ab παρέμειναν κάτω από 20 IU / mL

Κάθε περίπτωση και άτομο είναι μοναδική. Απαιτείται περισσότερη έρευνα για να κατανοηθούν οι πολύπλοκες αλληλεπιδράσεις των τεχνητών γλυκαντικών στο ανοσοποιητικό σύστημα και στον θυρεοειδή.

Αποφυγή τεχνητών γλυκαντικών

Η μείωση της πρόσληψης τεχνητών γλυκαντικών μπορεί να αποβεί επωφελής για την πρόληψη ή ακόμα και τη μείωση των συμπτωμάτων των αυτοάνοσων παθήσεων όπως το Hashimoto. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα οφέλη για την αποφυγή της κατανάλωσης αυτών των τεχνητών σακχάρων, ιδιαίτερα της ασπαρτάμης και της σουκραλόζης.

Ασπαρτάμη

Ένας δημοφιλής παράγοντας που χρησιμοποιείται για την αντικατάσταση των σακχάρων είναι η ασπαρτάμη. Δύο κύρια στοιχεία που αποτελούν την ασπαρτάμη, είναι τα αμινοξέα φαινυλαλανίνη και ασπαρτικό οξύ. Αυτά και τα δύο βρίσκονται στη φύση και είναι ευεργετικά όταν καταναλώνονται σε σωστές αναλογίες με άλλες ενώσεις. Ωστόσο, οι χημικά επεξεργασμένες εκδοχές που βρίσκονται στην ασπαρτάμη αλλάζουν την αναλογία, η οποία μπορεί να προκαλέσει διάφορες ανισορροπίες. Όταν ο χημικός αλλοιωμένος αυτός δεσμός διασπάται, το σώμα παρουσιάζει νευροτοξικές επιδράσεις που μπορεί να προκαλέσουν ζάλη, πονοκεφάλους και σε ορισμένες περιπτώσεις επιληπτικές κρίσεις. Επιπλέον, με μεγαλύτερη κατανάλωση ασπαρτάμης, υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος νευροεκφυλιστικών νόσων, όπως είναι η νόσος του Πάρκινσον και η νόσος του Alzheimer.

Σουκραλόζη

Ένα άλλο κοινό τεχνητό γλυκαντικό, που βρέθηκε, είναι η σουκραλόζη. Ως χλωριωμένη ένωση, η σουκραλόζη μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στο ανοσοποιητικό σύστημα του ατόμου. Η υπερκατανάλωση οποιασδήποτε τοξίνης, συμπεριλαμβανομένου του χλωρίου, μπορεί να μεταβάλει τη λεπτή ισορροπία των οργανισμών στο έντερο. Μια μελέτη στην Εφημερίδα της Τοξικολογίας και Περιβαλλοντικής Υγείας διαπίστωσε ότι η σουκραλόζη έχει αρνητικό αντίκτυπο στο μικροβιοκτόνο, μια οικολογική δομή των οργανισμών που ωφελεί τον οργανισμό. Η χρήση τεχνητών γλυκαντικών έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα καλά βακτήρια στο μικροβιοκτόνο έως και 50% επιπλέον της αύξησης των επιπέδων του pH. Επειδή αυτό το σύστημα αποτελεί το 80% του ανοσοποιητικού συστήματος, οποιαδήποτε σημαντική μετατόπιση μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές αυτοάνοσες συνέπειες. Οι καταστολείς του ανοσοποιητικού συστήματος μπορούν να οδηγήσουν σε πρόσθετη πίεση στον θυρεοειδή.

Η αποφυγή της κατανάλωσης οποιωνδήποτε χημικά τροποποιημένων ή ανθρωπογενών ενώσεων πιθανόν θα ωφελήσει τη γενική υγεία του ατόμου. Ακόμη και αν ο στόχος είναι να κόψετε θερμίδες, είναι σχεδόν πάντα καλύτερα να αποφύγετε χημικά υποκατάστατα. Είναι καλύτερα να διατηρήσετε το σώμα υγιές εξισορροπώντας τη διατροφή του με φυσικά προϊόντα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιείτε πραγματική ζάχαρη.

Αναζητήστε μια ολοκληρωμένη επαγγελματική και λειτουργική διατροφή για βοηθήσετε το θυρεοειδή αδένα , στο Διατολογικό μας Κέντρο «Χαριστού Ιουλία» για να σας βοηθήσουμε, να σας καθοδηγήσουμε, ή να συνθέσουμε το κατάλληλο διατροφικό πλάνο - δίαιτα για Υποθυρεοειδισμό με στόχο την μείωση του λιπώδους ιστού, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προσωπικές διατροφικές ιδιαιτερότητες, που θα είναι, εύκολο να το τηρήσετε.

Πίσω →