Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα τρόφιμα ή συμπληρώματα διατροφής που βοηθούν στην αντιμετώπιση των διαταραχών του θυρεοειδούς.

Καλό είναι να καταναλώνετε όσο το δυνατόν υγιέστερα τρόφιμα, πράγμα το οποίο επιτυγχάνεται με το να υπάρχει ποικιλία τροφών στην καθημερινότητά σας και σωστές αναλογίες. Για παράδειγμα, επιλέξτε προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, χαμηλά σε θερμίδες και όχι βούτυρο ή μαργαρίνες, αποφύγετε την υψηλή πρόσληψη αλατιού και περιορίστε τα κορεσμένα λίπη και τα σάκχαρα (γλυκά, μπισκότα, σοκολάτες). Σας προτείνουμε μια υγιεινή διατροφή, με τροφές πλούσιες σε ασβέστιο και / ή συμπληρώματα, για φυσιολογικά επίπεδα βιταμίνης D. Αν επιλέξετε να λάβετε οποιαδήποτε συμπληρώματα, να το κάνετε με προσοχή και όχι σε υπερβολικές ποσότητες, μετά από κατάλληλη συμβουλή από το γιατρό ή το φαρμακοποιό σας.

  1. Το ασβέστιο!

Μερικές τροφές πλούσιες σε ασβέστιο και συμπληρώματα παρεμβαίνουν στην απορρόφηση της λεβοθυροξίνης. Ένα διάστημα 4 ωρών μεταξύ των δύο θα είναι επαρκές για να εξασφαλίσετε ότι δεν υπάρχει σημαντική επίδραση στα επίπεδα θυροξίνης στο αίμα. Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος και χρησιμοποιείτε γάλα χαμηλό σε λιπαρά (δηλαδή ημι-αποβουτυρωμένο ή αποβουτυρωμένο) να γνωρίζετε ότι αυτά παραμένουν υψηλά σε ασβέστιο παρά το γεγονός ότι έχουν χαμηλότερα λιπαρά.

  1. Η σόγια!

Η σόγια παρεμβαίνει στην απορρόφηση της θυροξίνης, και ως εκ τούτου, εάν παίρνετε θυροξίνη θα πρέπει να προσπαθήσετε να αποφύγετε τη σόγια. Αν θέλετε να καταναλώσετε σόγια, θα πρέπει να υπάρχει ένα χρονικό διάστημα μεταξύ της κατανάλωσης σόγιας και τη λήψη θυροξίνης.

  1. Τα φαιοφύκη!

Αποφύγετε προϊόντα, όπως τα φύκια, καθώς μπορεί να παρεμβαίνουν στη λειτουργία και την ευημερία του θυρεοειδούς. Τα φύκια έχουν φυσικά υψηλή περιεκτικότητα σε ιώδιο. Εξαιτίας αυτού, μερικές φορές μπορεί να τα αγοράσει κανείς σε μορφή δισκίων.

  1. Το ιώδιο!

Οι άνθρωποι με υποθυρεοειδισμό πρέπει να αποφεύγουν τα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ιώδιο, δεδομένου ότι μπορεί να κάνουν την κατάσταση χειρότερη. Επιπλέον, σε ορισμένους ανθρώπους μπορεί να προκαλέσει υπερθυρεοειδισμό.

Η βρετανική Thyroid Association εξέδωσε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με τη χρήση των συμπληρωμάτων ιωδίου

  • Ο θυρεοειδής αδένας απαιτεί ιώδιο για την κανονική λειτουργία του. Οι ενήλικες χρειάζονται 150mcg ιωδίου την ημέρα.
  • Συνήθως παίρνουμε το ιώδιο που χρειαζόμαστε από μια κανονική, ισορροπημένη διατροφή. Πάρα πολύ λίγο ιώδιο μπορεί να οδηγήσει σε θυρεοειδή οίδημα ( βρογχοκήλη). Πάρα πολύ ιώδιο μπορεί να είναι επικίνδυνο και να προκαλέσει είτε υπό δραστηριότητα του θυρεοειδούς (υποθυρεοειδισμός) ή, σε ορισμένες περιπτώσεις μεγαλύτερη δραστηριότητα (υπερθυρεοειδισμός).
  • Αν παίρνετε θυρεοειδικές ορμόνες (π.χ.. Λεβοθυροξίνη) για υποθυρεοειδισμό ή για βρογχοκήλη δεν υπάρχει ανάγκη να πάρετε συμπληρώματα ιωδίου. Δεν θα υπάρξει κανένα όφελος.
  • Επίσης, μπορεί να είναι επιβλαβής και επικίνδυνο να λάβετε ιώδιο, αν έχετε έναν υπερδραστήριο θυρεοειδή, ακόμα και αν είστε κατά των φαρμάκων του θυρεοειδούς.
  • Θα πρέπει να λαμβάνετε συμπληρώματα ιωδίου ανά πάσα στιγμή; Μόνο αν συνιστάται από τον γιατρό σας.
  • Τα δισκία σιδήρου!

Ορισμένα φάρμακα, όπως τα δισκία σιδήρου (θειικό σίδηρο) μπορούν να επηρεάσουν την απορρόφηση της θυροξίνης. Μερικοί γιατροί συστήνουν ένα διάστημα δύο ωρών ανάμεσα στη λήψη θυροξίνης και το σίδερο. Ακολουθήστε τις συμβουλές του γιατρού ή του φαρμακοποιού σας. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ορισμένα δισκία πολυβιταμινών περιέχουν σίδηρο.

  1. Τα λαχανικά!

Τα φυτά (λάχανο, κουνουπίδι κλπ) μπορεί να συμβάλουν στο σχηματισμό μιας βρογχοκήλη, σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά η κατανάλωση πρέπει να είναι πολύ υψηλή, πριν αυτό είναι ένα γίνει ένα πραγματικό πρόβλημα.

Αναζητήστε μια ολοκληρωμένη επαγγελματική και λειτουργική διατροφή για βοηθήσετε το θυρεοειδή αδένα , στο Διατολογικό μας Κέντρο «Χαριστού Ιουλία» για να σας βοηθήσουμε, να σας καθοδηγήσουμε, ή να συνθέσουμε το κατάλληλο διατροφικό πλάνο - δίαιτα για Υποθυρεοειδισμό με στόχο την μείωση του λιπώδους ιστού, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προσωπικές διατροφικές ιδιαιτερότητες, που θα είναι, εύκολο να το τηρήσετε.

Πίσω →