Η φλεγμονή είναι ένα μέρος του φυσικού αμυντικού συστήματος του οργανισμού που προστατεύει από μολύνσεις, τραύματα, χημικά, αλλεργιογόνα και άλλες ξένες ουσίες.

Η αυτοάνοση νόσος περιλαμβάνει πάντα φλεγμονή ή οποία προκύπτει από δύο βασικούς λόγους:

  1. Τα όργανα και οι ιστοί είναι στοχευμένα και επηρεάζονται από την αυτοάνοση διεργασία.
  2. Όταν η αντιφλεγμονώδης απόκριση του σώματος είναι μειωμένη λόγω της αυτοάνοσης νόσου το σώμα έχει δυσκολίες στον έλεγχο των λοιμώξεων.

Χρειαζόμαστε μια αντιφλεγμονώδη διατροφή για το θυρεοειδή!

Τα τρόφιμα που έχουν αντιφλεγμονώδης ιδιότητες είναι οι σωστές επιλογές για τη διαχείριση των αυτοάνοσων νοσημάτων συμπεριλαμβανομένων του Χασιμότο. Τα βασικά σημεία μιας αντιφλεγμονώδους διατροφής είναι να τρώτε τροφές που μειώνουν τη φλεγμονή και να αποφεύγετε τα τρόφιμα που την προκαλούν.

Η πιο κοινή αιτία που συμβάλλει στη συστηματική φλεγμονή είναι η σύγχρονη διατροφή που βασίζετε στη ζάχαρη, στα υδρογονωμένα λιπαρά και τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Αν έχετε κάνει εξετάσεις αίματος και έχετε υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα οι ακόλουθες συμβουλές μπορούν να σας βοηθήσουν στην εξισορρόπηση του ανοσοποιητικού συστήματος, να χάσετε βάρος και να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας.

  1. Κόψτε τα εξευγενισμένα σάκχαρα και τη ζάχαρη. Καταναλώστε νωπά τρόφιμα που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία.

Στη σύγχρονη εποχή οι περισσότεροι άνθρωποι είναι εξαρτημένοι από τη χρήση επεξεργασμένων τροφίμων που περιέχουν πολύ ζάχαρη και συμβάλλουν στη αύξηση του σακχάρου και της φλεγμονής. Καλό είναι επομένως να ελαχιστοποιήσετε ή και να εξαλείψετε τελείως από τη διατροφή σας τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες και τα σάκχαρα όπως το αλεύρι, τα ζυμαρικά, τα γλυκά και άλλα τρόφιμα που περιέχουν ζάχαρη.

Αν δεν θέλετε να κόψετε τελείως τους υδατάνθρακες από τη διατροφή σας, καλό είναι να επιλέξετε εκείνους που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, οι οποίοι απελευθερώνουν σταδιακά τη γλυκόζη στην κυκλοφορία του αίματος. Αυτοί είναι οι ανεπεξέργαστοι υδατάνθρακες όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, το ρύζι, τα όσπρια, οι σπόροι και οι ξηροί καρποί.

Για να αποφευχθεί η αύξηση του σακχάρου στο αίμα καλό είναι να αρχίζει το γεύμα σας με υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη. Ξεκινώντας το γεύμα σας με υδατάνθρακες μπορούν να διαταράξουν το μεταβολισμό και να αυξήσουν την όρεξη.

  1. Να τρώτε τα καλά λίπη και να αποφεύγετε τα «κακά».

Οι αυτοάνοσες ασθένειες που προκαλούνται από ιούς φαίνεται επιδεινώνονται με δίαιτες υψηλές σε λίπη με ένα μεγάλο ποσοστό να δείχνουν τα ωμεγα-6 λιπαρά οξέα. Τα ω-6 λιπαρά οξέα αν δεν αντισταθμίζονται με τα ω-3 λιπαρά οξέα μπορεί να εντείνουν τα συμπτώματα της αυτοάνοσης νόσου.

Τα υγιή λίπη βρίσκονται: στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, και τα ω-3 βρίσκονται στον άγριο σολομό και τα μικρά ψάρια όπως οι σαρδέλες και οι ρέγκες. Τα υγιή λιπαρά έχουν δείξει ότι υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα και έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

  1. Εξαλείψτε τις τροφές που έχετε αλλεργία.

Αυτό βοηθά στη μείωση της φλεγμονής, την κατακράτηση υγρών στο σώμα και στην απώλεια βάρους.

Η δυσανεξία στη γλουτένη είναι μια κοινή αιτία αδιάγνωστης φλεγμονής και επίσης μπορεί να προκαλέσει τη νόσο του Χασιμότο. Ορισμένοι άνθρωποι με την εξάλειψη της γλουτένης μπορεί να δουν σημαντική βελτίωση των συμπτωμάτων τους. Αυτό μπορεί να οφείλετε στους εξής λόγους:

  • Το σώμα μπορεί να χρειαστεί από 6 έως 12 μήνες για να καθαρίσει ο οργανισμός από τη γλουτένη.
  • Πολλά κοινά τρόφιμα περιέχουν γλουτένη και υπάρχουν πολλές κρυμμένες πηγές γλουτένης.
  • Πολλοί ασθενείς πιστεύουν ότι όλα τα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη είναι υγιεινά μόνο και μόνο επειδή δεν περιέχουν γλουτένη. Το μεγαλύτερο μέρος των τροφίμων χωρίς γλουτένη είναι επεξεργασμένα τρόφιμα.
  • Η γλουτένη έχει αποδειχθεί ότι έχει διασταυρούμενη αντίδραση με άλλες 24 κοινές τροφές όπως τα γαλακτοκομικά, η μαγιά, η σοκολάτα, οι πατάτες και το σουσάμι. Αυτό σημαίνει ότι τα άτομα που έχουν δυσανεξία στ γλουτένη μπορεί να εμφανίσουν ένα είδος δυσανεξίας και στα παραπάνω τρόφιμα.
  • Αποφύγετε τα πρόσθετα, τα συντηρητικά, τα νιτρικά και τα φυτοφάρμακα.

Πολλά θέματα υγείας και ανεξήγητα συμπτώματα προκαλούνται από την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν πρόσθετα, ενισχυτικά γεύσης, τεχνητά αρώματα, φυτοφάρμακα και νιτρικά άλατα. Αυτές οι ουσίες μπορεί να συσσωρεύονται στον οργανισμό για χρόνια και να προκαλέσουν μια σειρά από διάφορες αντιδράσεις. Η καλύτερη στρατηγική για να αποφύγετε αυτές τις ουσίες είναι να διαβάζετε τις ετικέτες και ψιλά γράμματα.

  1. Μην παραλείπετε το πρωινό.

Πολλοί άνθρωποι δεν αισθάνονται ότι πεινάνε όταν ξυπνάνε το πρωί, το οποίο είναι πιθανότατα ένα σημάδι ότι το ενδοκρινικό σύστημα είναι δυσλειτουργικό. Ξεκινώντας με υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη τη μέρα σας μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση του μεταβολισμού.

  1. Να έχετε ένα μικρό και ισορροπημένο γεύμα κάθε 3-4 ώρες.

Αυτό μπορεί να υποστηρίξει τα βέλτιστα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος. Εάν δεν καταναλώνετε τα σωστά γεύματα την ημέρα μπορεί να κάνει τα επίπεδα του σακχάρου να πέσουν πολύ και αυτό να οδηγήσει σε υπογλυκαιμίες.

  1. Να τρώτε αρκετά καλής ποιότητας φαγητό.

Δεν πρέπει να αισθάνεστε πεινασμένοι. Η παράλειψη γευμάτων στερεί από το σώμα την ενέργεια που χρειάζεται και οδηγεί σε υπερκατανάλωση τροφής στο επόμενο γεύμα. Ο καλύτερος τρόπος για να προσαρμοστείτε στη νέα διατροφή είναι να επιλέξετε σωστά τρόφιμα.

  1. Να μείνετε ενυδατωμένοι.

Η αφυδάτωση είναι μια κοινή αιτία κούρασης. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε επαρκείς ποσότητες νερού κατά τη διάρκεια της ημέρας, ειδικά κατά τη διάρκεια ζέστης ή άσκησης.

Αναζητήστε μια ολοκληρωμένη επαγγελματική και λειτουργική διατροφή για βοηθήσετε το θυρεοειδή αδένα , στο Διατολογικό μας Κέντρο «Χαριστού Ιουλία» για να σας βοηθήσουμε, να σας καθοδηγήσουμε, ή να συνθέσουμε το κατάλληλο διατροφικό πλάνο - δίαιτα για Υποθυρεοειδισμό με στόχο την μείωση του λιπώδους ιστού, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προσωπικές διατροφικές ιδιαιτερότητες, που θα είναι, εύκολο να το τηρήσετε.

Πίσω →