Ιουλία Χαριστού ΔιατροφολόγοςΧρήσιμα άρθραΔιατροφή και ΥποθυρεοειδισμόςΠοια τρόφιμα θα πρέπει να καταναλώνετε και ποια να αποφεύγετε όταν έχετε υποθυρεοειδισμό και υπερθυρεοειδισμό.

Πριν προχωρήσετε στη δίαιτα για το θυρεοειδή, είναι σημαντικό να γνωρίζετε και να κατανοείτε το πρόβλημα του θυρεοειδούς. Ο θυρεοειδής είναι βασικά ένας από τους μεγαλύτερους ενδοκρινείς αδένες που υπάρχουν στο λαιμό κάτω από τον θυρεοειδή χόνδρο. Έχει σχήμα πεταλούδας με δύο φτερά που συνδέονται με ένα μεσαίο τμήμα. Αυτός ο αδένας ελέγχει τις περισσότερες λειτουργίες των οργάνων του σώματος, όπως τη χρήση της ενέργειας από το σώμα, τη δημιουργία πρωτεϊνών και την ευαισθησία του σώματος σε άλλες ορμόνες. Συμμετέχει στην παραγωγή ορμονών του θυρεοειδούς, από τις οποίες οι πιο σημαντικές είναι η τριϊωδοθυρονίνη (Τ3) και η θυροξίνη, επίσης γνωστή ως τετραϊωδοθυρονίνη (Τ4), οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 99% και το 1% των θυρεοειδικών ορμονών που υπάρχουν στο αίμα αντίστοιχα. Ο θυρεοειδής αδένας χρησιμοποιεί ιώδιο από τρόφιμα όπως τα θαλασσινά, το ψωμί και το αλάτι για την παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών.

Τα προβλήματα του θυρεοειδούς έχουν γίνει ευρέως διαδεδομένα, ιδιαίτερα μεταξύ των γυναικών. Υπάρχουν δύο βασικές διαταραχές του θυρεοειδούς:

1.Ο υποθυρεοειδισμός: Χαρακτηρίζεται από παραγωγή θυρεοειδούς ορμόνης κάτω από το φυσιολογικό επίπεδο. Έχει συχνά ως αποτέλεσμα την αύξηση βάρους και είναι η πιο κοινή μορφή διαταραχής του θυρεοειδούς.

2. Υπερθυρεοειδισμός: Αυτή η διαταραχή χαρακτηρίζεται από υπερβολική παραγωγή θυρεοειδούς ορμόνης λόγω του υπερδραστικού θυρεοειδούς αδένα. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν αυξημένο καρδιακό ρυθμό, κατάθλιψη, απώλεια βάρους και γνωστική επιβράδυνση. Η θεραπεία περιλαμβάνει τη χρήση χειρουργικών επεμβάσεων του θυρεοειδούς και τη λήψη ραδιενεργού ιωδίου. Υπάρχουν πολλές διαταραχές που συμβάλλουν στον υποθυρεοειδισμό και αυτές οι διαταραχές αφορούν τον θυρεοειδή αδένα άμεσα και έμμεσα. Δεδομένου ότι οι θυρεοειδικές ορμόνες εμπλέκονται στην ανάπτυξη, στην εξέλιξη και σε διάφορες άλλες κυτταρικές διεργασίες στο σώμα, οι ανεπαρκείς ορμόνες του θυρεοειδούς μπορούν να οδηγήσουν σε διάφορες επιπτώσεις στην υγεία. Μπορεί να προκαλέσουν καθυστερήσεις στην σωματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Τα συμπτώματα του υποθυρεοειδισμού περιλαμβάνουν κόπωση και αύξηση βάρους. Η ανεπάρκεια ιωδίου είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους παράγοντες του υποθυρεοειδισμού παγκοσμίως. Η υπερβολική έλλειψη ιωδίου μπορεί ακόμη και να οδηγήσει σε αυτοάνοση κατάσταση γνωστή ως θυρεοειδίτιδα του Hashimoto. Μερικοί άλλοι παράγοντες υποθυρεοειδισμού είναι οι εξής:

  • Έκθεση σε περιβαλλοντικές τοξίνες όπως τα φυτοφάρμακα
  • Έκθεση σε βαρέα μέταλλα όπως ο υδράργυρος
  • Χρόνιο άγχος

Ο υποθυρεοειδισμός μπορεί να διαγνωστεί με αιματολογικές εξετάσεις για θυροξίνη και θυρεοειδική ορμόνη.

 

Δίαιτα του θυρεοειδή:

Η απώλεια βάρους γίνεται πολύ πιο δύσκολη εάν διαγνωστεί κάποιος με υποθυρεοειδισμό. Προκαλεί επιβράδυνση του μεταβολισμού σας, οδηγώντας τελικά σε χαμηλά επίπεδα ενέργειας. Οι συνθήκες αυτές παρεμποδίζουν τις προσπάθειές σας να χάσετε βάρος. Καλό είναι να ακολουθήσετε μερικές συμβουλές για την επιτυχή απώλεια βάρους.

  1. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας:

Εάν πάσχετε από διαταραχή του θυρεοειδούς, είναι εξαιρετικά σημαντικό να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για τις προτάσεις του σχετικά με τη θεραπεία σας. Οι ασθενείς με θυρεοειδή πρέπει γενικά να προσέχουν πολύ και να όσον αφορά την πρόσληψη τροφής. Τα αποτελέσματα συχνά δεν είναι τόσο γρήγορα όσο αναμένονται. Ακολουθήστε τις συμβουλές του γιατρού σας σχετικά με τις μεθόδους που πρέπει να εφαρμοστούν για να χάσετε βάρος με ασφάλεια με χαμηλό θυρεοειδή.

  1. Πίνετε πολύ νερό:

Η κατανάλωση επαρκούς νερού είναι επωφελής για την ευημερία όλων. Αλλά ένα άτομο με πρόβλημα θυρεοειδούς πρέπει να υπερβεί τον κανόνα καθώς χρειάζεται να καταβάλει πρόσθετες προσπάθειες. Οι κανονικές δίαιτες συνιστούν να πίνουν τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό ημερησίως, αλλά ένα σχέδιο διατροφής θυρεοειδούς απαιτεί από τον ασθενή να πίνει επιπλέον ποτήρια νερό για κάθε κιλό βάρους που θέλει να χάσει. Το νερό επιταχύνει το μεταβολισμό σας, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της όρεξης, στην εξάλειψη της κατακράτησης νερού και στο φούσκωμα και στη διευκόλυνση της σωστής πέψης.

  1. Αυξήστε την κατανάλωση φυτικών ινών:

Ένας θυρεοειδής ασθενής πρέπει να καταναλώνει τη συνιστώμενη ποσότητα ινών για να χάσει βάρος. Τα τρόφιμα που είναι καλές πηγές ινών περιλαμβάνουν φρούτα, ξηρούς καρπούς, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως. Μπορείτε να αυξήσετε την πρόσληψη ινών τόσο με τη μορφή τροφίμων όσο και συμπληρωμάτων.

  1. Πίνετε πράσινο τσάι:

Οι ασθενείς με υποθυρεοειδισμό συχνά αισθάνονται υποτονικοί και υπερβολικά κουρασμένοι για να εργασθούν. Αλλά για να χάσουν βάρος με επιτυχία, χρειάζονται επιπλέον ενέργεια ώστε να ασκούνται. Έχοντας ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι μπορεί να τους κάνει να αισθάνονται πιο ενεργούς και να τους δώσει κίνητρο να ασκηθούν.

  1. Ασκηθείτε συχνά:

Ένα καθημερινό πρόγραμμα άσκησης είναι επωφελές για την επεξεργασία του σώματός σας και την ενίσχυση των μυών σας. Τα άτομα με χαμηλή κατάσταση θυρεοειδούς πρέπει να ενσωματώσουν μια αρκετά μακρά και επίπονη προπόνηση. Μια αυστηρή προπόνηση θα βελτιώσει τον μεταβολισμό του ασθενούς και θα τον βοηθήσει να χάσει βάρος. Ένας ασθενής θυρεοειδούς μπορεί να δοκιμάσει ασκήσεις βάρους ή αεροβικής. Η άσκηση δύναμης είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να οικοδομήσουμε έναν άπαχο μυ που βελτιώνει την ικανότητα του σώματος να καίει περισσότερες θερμίδες όταν δεν ασκείται. Περίπου μισό κιλό μυών μπορεί να κάψει μέχρι 60 θερμίδες την ημέρα σε σύγκριση με μισό κιλό λίπους που καίει μόλις 6 με 10 θερμίδες κάθε μέρα. Έτσι, η προσθήκη περισσότερων μυών σημαίνει την καύση περισσότερων θερμίδων.

  1. Αποφασίστε μια φαρμακευτική αγωγή που συμβάλλει στην απώλεια βάρους:

Συνιστάται να συμβουλευτείτε έναν γιατρό για εναλλακτικά φάρμακα που δεν παρεμβαίνουν στις προσπάθειες απώλειας βάρους. Ένας υποθυρεοειδής ασθενής μπορεί να εξετάσει τη λήψη φυσικών συμπληρωμάτων όπως τα φύκια και το ιώδιο, τα οποία βοηθούν στη βελτίωση του προβλήματος του θυρεοειδούς.

Πίσω →