Διατροφή για θυρεοειδή

Αν έχετε προβλήματα με το θυρεοειδή, υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που μπορείτε να καταναλώσετε, για να σας βοηθήσουν.

Ο θυρεοειδής αδένας είναι ένας αδένας που βρίσκεται στο λαιμό, πίσω από την τραχεία. Η κύρια λειτουργία του είναι να παράγει ορμόνες του θυρεοειδούς (Τ3 και Τ4 ή κυρίως τυροσίνη, του οποίου η κύρια λειτουργία είναι να ρυθμίζει το μεταβολισμό (1).

Μεταβολισμός, είναι μια σειρά από αντιδράσεις, σύμφωνα με την οποία, τα τρόφιμα που τρώμε μετατρέπονται σε θρεπτικά συστατικά που τα κύτταρά μας μπορούν να χρησιμοποιήσουν ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τις ζωτικές λειτουργίες μας. Εκτός από τα θρεπτικά συστατικά, μέσω του μεταβολισμού η τροφή μετατρέπεται σε ενέργεια ή αποθηκεύεται ως λίπος, όταν είναι απαραίτητο(2).

Όταν έχουμε έναν αργό μεταβολισμό, το οποίο είναι συνήθως μια συνέπεια της δυσλειτουργίας του θυρεοειδούς αδένα, το σώμα μας δεν είναι σε θέση να επεξεργαστεί σωστά τα τρόφιμα για να τα μετατρέψει σε ενέργεια και την αποθηκεύει ως λίπος, όταν υπάρχει μεγαλύτερη κατανάλωση θερμίδων, έτσι βάζετε όλο και περισσότερα κιλά που είναι δύσκολο να χαθούν χωρίς θεραπεία (1).

Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να βοηθήσουμε το θυρεοειδή αδένα να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά. Αν έχετε προβλήματα με υποθυρεοειδισμό πρέπει να το αντιμετωπίσετε με φαρμακευτική αγωγή, η απώλεια βάρους είναι πολύ πιο δύσκολη για τους ανθρώπους που έχουν υποθυρεοειδισμό από εκείνους με υγιή θυρεοειδή αδένα.

Ιχνοστοιχεία που αυξάνουν το μεταβολικό ρυθμό (3)(4)

Βιταμίνες:

Οι βιταμίνες Β6 και Β12: συμμετέχουν στη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα και να βοηθούν να καθαρίσει το σώμα από τα «απόβλητα». (Υπάρχουν σε κόκκινα κρέατα, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, αυγά, τόνο και σαρδέλες)

Βιταμίνη Β3: Αυξάνει την παραγωγή ενέργειας. Υπάρχει σε κόκκινα κρέατα, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και ξηρούς καρπούς.

Βιταμίνη C: είναι απαραίτητη για την επεξεργασία του θυρεοειδούς και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση της ενεργειακής αξιοποίησης των τροφίμων. Όλα τα εσπεριδοειδή, κυρίως γκρέιπφρουτ είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Μπορεί επίσης να βρεθεί σε πιπεριές, λάχανο, μαϊντανό, μπρόκολο, ακτινίδια και φράουλες.

Βιταμίνη Β2: απομακρύνει τις ουσίες που παρεμβαίνουν στη λειτουργία του θυρεοειδούς. Υπάρχει σε σπανάκι, σπαράγγια, γάλα και όλα τα παράγωγα.

Βιταμίνη Α: ενισχύει τη δράση της ορμόνης Τ3. Είναι διαλυτή σε λιπαρά και βρίσκεται στο βούτυρο και το πλήρες γάλα. Τα καρότα, μπρόκολα, πατάτες και λάχανο είναι μερικά από τα λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη Α.

Η βιταμίνη Ε βελτιώνει τη χρήση των Τ3 και Τ4 ορμονών για την αύξηση του μεταβολικού ρυθμού. Βρίσκεται σε αμύγδαλα, ηλιόσπορους, πάπρικα, πιπέρι, φιστίκια, βασιλικό και ρίγανη.

Μέταλλα

Ιώδιο: είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Υπάρχει σε φύκια, ψάρια και ιωδιούχο ή θαλασσινό αλάτι.

Ψευδάργυρος, χαλκός και σελήνιο είναι απαραίτητα για την μετατροπή της ορμόνης Τ4 σε Τ3 για τη βελτίωση του μεταβολισμού των υδατανθράκων. Βρίσκεται στην κολοκύθα, στα στρείδια, στο σουσάμι και στα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Αναζητήστε μια ολοκληρωμένη επαγγελματική και λειτουργική διατροφή για βοηθήσετε το θυρεοειδή αδένα , στο Διατολογικό μας Κέντρο «Χαριστού Ιουλία» για να σας βοηθήσουμε, να σας καθοδηγήσουμε, ή να συνθέσουμε το κατάλληλο διατροφικό πλάνο - δίαιτα για την μείωση του λιπώδους ιστού, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προσωπικές διατροφικές ιδιαιτερότητες, που θα είναι, εύκολο να το τηρήσετε.

 

  1. C., Guyton, Arthur. Guyton and Hall textbook of medical physiology. OCLC 434319356.
  2. Len Kravitz, Ph.D. Metabolism Makeover: Fact or Fiction
  3. Hoare J, Henderson L, Bates C J. et al The national diet and nutrition survey: adults aged 19–64. London: The Stationery Office, 2004
  4. Evans P, Halliwell B. Micronutrients: oxidant/antioxidant status. Br J Nutr 200185(suppl 2)S67–S74.S74[PubMed]

 

Πίσω →