10 ενδείξεις για να δεις ότι έχεις δυσανεξία στη γλουτένη

Γλουτενη

 Περισσότερες από 55 ασθένειες έχουν συνδεθεί με την δυσανεξία στη γλουτένη.

Πρόκειται για μια πρωτεΐνη η οποία βρίσκεται στο σιτάρι, στη σίκαλη και στο κριθάρι. Υπολογίζεται ότι το 99% των ανθρώπων που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη ή πάσχουν από κοιλιοκάκη, δεν θα διαγνωστεί ποτέ. Για παράδειγμα, εκτιμάται ότι το 15% του πληθυσμού των ΗΠΑ έχει δυσανεξία στη γλουτένη.

 

Τα παρακάτω συμπτώματα θα μπορούσαν να είναι ένα σημάδι – ένδειξη, ότι έχετε δυσανεξία στη γλουτένη:

1. Πεπτικά προβλήματα, πολύ συχνά σημάδια είναι η δυσκοιλιότητα, πολλά αέρια, φουσκώματα, ή ακόμα και διάρροια. Το φαινόμενο της δυσκοιλιότητας διακρίνεται ιδιαίτερα στα παιδιά μετά την κατανάλωση γλουτένης.

2. Θυλακική Υπερκεράτωση(keratosis pilaris), (γνωστή ως «δέρμα κοτόπουλου», στην πίσω πλευρά των μπράτσων ). Η εμφάνιση του, κατά κύριο λόγο, φαίνεται να είναι αποτέλεσμα της ανεπάρκειας ενός λιπαρού οξέος. Φαίνεται όμως ότι μπορεί να εμφανιστεί και από ανεπάρκεια της βιταμίνης Α επειδή η γλουτένη δημιουργεί δυσαπορρόφηση στο λίπος, όταν καταστραφεί το έντερο.

3. Κόπωση, μειωμένη αντίληψη ή αίσθηση κούρασης μετά το γεύμα που περιέχει γλουτένη.

4.Διάγνωση μιαςαυτοάνοσης νόσου, όπως η θυρεοειδίτιδα Hashimoto, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η ελκώδης κολίτιδα, ο λύκος, η ψωρίαση, η σκληροδερμία ή η πολλαπλή σκλήρυνση.

5. Νευρολογικά συμπτώματαόπως ζάλη ή αίσθημα ότι είστε εκτός ισορροπίας.

6. Ορμονικές ανισορροπίες, όπως PMS, σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών ή ανεξήγητη υπογονιμότητα.

7. Ημικρανίες

8.Η διάγνωση τηςχρόνιας κόπωσης και η ινομυαλγία. Αυτές οι διαγνώσεις απλά δείχνουν ότι δεν μπορούν να εντοπίσουν την αιτία της κούρασης ή τον πόνο σας.

9.Φλεγμονή, πρήξιμο ή πόνο στιςαρθρώσειςσας, όπως στα δάχτυλα, στα γόνατα ή στους γοφούς.

10.Θέματα διάθεσης, όπως τοάγχος,η κατάθλιψη, ακόμα και οι εναλλαγές της διάθεσης σας.

Πώς να ελεγχθεί η δυσανεξία στη γλουτένη;

Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσετε αν έχετε «πρόβλημα με τη γλουτένη» είναι να κάνουμε μια διατροφή χωρίς γλουτένη ! Ποιο απλά : για 2 έως 3 εβδομάδες να απέχετε από τα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη και στη συνέχεια να τα επαναφέρετε στη διατροφή σας σιγά σιγά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γλουτένη είναι μια πολύ μεγάλη πρωτεΐνη και μπορεί να πάρει μήνες ή ακόμη και χρόνια για να καθαρίσει ο οργανισμός σας από αυτήν. Έτσι, όσο περισσότερο μπορείτε να την βγάλετε από τη διατροφή σας πριν την επανεισαγωγή της, τόσο το καλύτερο.

Η καλύτερη συμβουλή που μπορώ να μοιραστώ μαζί σας, είναι ότι, αν αισθάνεστε καλύτερα μακριά από τη γλουτένη ή αν αισθάνεστε χειρότερα όταν την επαναφέρετε στη διατροφή σας, τότε η γλουτένη είναι πιθανό να είναι πρόβλημα για εσάς. Για να πάρετε ακριβή αποτελέσματα από αυτή τη μέθοδο, θα πρέπει να βγάλετε από την διατροφή σας 100% τη γλουτένη.

Αναζητήστε μια ολοκληρωμένη επαγγελματική και λειτουργική διατροφή χωρίς γλουτένη, στο Διατολογικό μας Κέντρο «Χαριστού Ιουλία» για να σας βοηθήσουμε, να σας καθοδηγήσουμε, ή να ελέγξετε με τις οδηγίες μας, για μια σωστή διαβίωση χωρίς γλουτένη.

 

 

Πίσω →